Dakar 2019: Jan Veselý podruhé v nejdrsnější motorkářské třídě

Rubrika: Moto/Quad, Rally Dakar  
/ Aktualizováno:

Jan Veselý změnil před Rally Dakar 2019 týmové barvy a techniku, opět ale absolvuje slavný závod v nejnáročnější možné podobě. Podruhé totiž pojede ve třídě malle moto, kde jsou jezdci odkázáni jen sami na sebe, spartánské zázemí a minimum materiálu.

Bývalý endurový závodník se na Dakar poprvé vydal v roce 2009 v roli mechanika, ale už o dvanáct měsíců později se sám soutěže zúčastnil v kategorii motocyklů. Od té doby vynechal kvůli očekávanému přírůstku do rodiny pouze jediný ročník (2017). Nejlepšího výsledku dosáhl na Dakaru 2015, kdy mezi motocyklisty obsadil 39. příčku.

Zkušený mechanik letos v lednu poprvé absolvoval Dakar ve třídě malle moto, jejíž účastníci mají k dispozici jen to, co uvezou na motorce, jednu bednu s osobními věcmi, náhradní kolo a pneumatiky. Mezi 28 odvážlivci skončil dvanáctý. Přestože v cíli tvrdil, že „malle moto je trochu úchylné“, bude této výzvě dobrovolně čelit znovu.

Vesely, El Chott 2018
Jan Veselý, Husqvarna FE 450 Rally, Ivar CS Team. El Chott Sahara Rallye de Tunisie 2018. Foto: Buggyra Media

Změny se u Jana Veselého týkají pouze techniky a týmového zázemí, pokud lze o něčem takovém v souvislosti s malle moto vůbec hovořit. Loňskou KTM 450 Rally Replica vyměnil 47letý Liberečan za Husqvarnu FE 450 Rally, s níž bude reprezentovat Ivar CS Team.

„Celý život jezdím na motorce, což mě nakonec přivedlo až na Dakar, který pojedu už podeváté,“ rekapituluje Jan Veselý. „Třídu malle moto upřednostňuji proto, že odpovídá duchu původního Dakaru. Mezi jejími účastníky panuje opravdu dobrá atmosféra. Navzájem si pomáháme, půjčujeme si nářadí, není to úplné soupeření. Nejdůležitější je zůstat zdravý a dojet až do cíle. O umístění se můžete starat až ve chvíli, kdy splníte tyto dva úkoly.“

41. ročník Rally Dakar se poprvé v historii soutěže uskuteční v jediné zemi, konkrétně v jižní části Peru. Na účastníky čeká deset náročných etap převážně v písečných dunách. Celkem trasa měří přes 5500 kilometrů, z nichž se téměř 3000 pojedou na čas. Soutěž odstartuje 6. ledna v Limě a 17. ledna v peruánském hlavním městě také skončí.

Mohlo by vás zajímat

Aleš Loprais, testování v Maroku, 2024

Aleš Loprais po testech odřekl účast na Marocké rally

Počátkem října absolvoval Aleš Loprais v Africe testování nově postaveného kamionu Iveco Powerstar, s nímž se měl následně zúčastnit Rallye du Maroc. Na jejím startu však bude posádka InstaTrade Loprais Teamu De Rooy FPT chybět.

Více...
InstaTrade Loprais Teamu De Rooy FPT, Dakar 2025

Aleš Loprais na Dakaru 2025 s novým vozem i posádkou

Aleš Loprais otevírá novou kapitolu svého působení na dakarské rally. Frenštátský závodník opouští kabinu Pragy V4S DKR a přesedá za volant vozu Iveco Powerstar.

Více...
Aleš Loprais, Dakar 2024

Dakar 2024: Aleš Loprais, Jaroslav Valtr ml., Jiří Stross a Instaforex Loprais Praga Team slaví stříbro

Dlouhé čekání je u konce. Aleš Loprais se na Rally Dakar vrací na stupně vítězů v konečném hodnocení

Více...

Napište komentář:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Mobile Sliding Menu