Tovární tým MAZ-Sportauto připravuje zásadní změnu. Do dálkových soutěží hodlá příští rok nasadit nový kapotovaný kamion, v jehož útrobách bude opět bít srdce z roudnické Buggyry.
Minská automobilka oficiálně představila svou novou zbraň těsně před Vánoci, ovšem na první start speciálu MAZ 6440RR si ještě několik měsíců počkáme.
Podvozek běloruské novinky vychází z typu 5309RR, který je v současnosti soutěžním náčiním týmu MAZ-Sportauto. Nová velká kabina byla původně vyvinuta pro model 5440, zatímco kapota motoru pochází z tahače 6440PA.
Přesunutí kabiny do střední části vozu přispělo k příznivějšímu rozložení hmotnosti, snížilo zátěž přední nápravy a mělo by také ulevit posádce, která bude čelit menším nárazům a vibracím. Především však mají tyto změny vést k lepší ovladatelnosti auta.
„Pokusili jsme se postavit jeden z nejkrásnějších závodních kamionů v historii. Není jen výkonný a ovladatelný, ale také skvěle vypadá,“ míní šéf týmu MAZ-Sportauto Sergej Vjazovič. „Během významných soutěží nepochybně vzbudí pozornost. ‚Kapotnik‘ vznikl v první řadě proto, aby vítězil. Ale zároveň ho využijeme, abychom vyzkoušeli technické novinky v extrémních podmínkách. Už teď patří MAZ-Sportauto k favoritům mezinárodních dálkových soutěží a nasazení kapotovaného vozu může naše šance na úspěch ještě zvýšit.“
Na jaře podstoupí MAZ 6440RR sérii důkladných testů, následně s ním tým absolvuje první závody. Pokud se osvědčí, měl by si v lednu 2020 odbýt také svou premiéru na Rally Dakar.
MAZ 6440RR
Délka: | 7,05 m |
Šířka: | 2,55 m |
Výška: | 3,4 m |
Rozvor: | 4,3 m |
Motor: | šestiválec Gyrtech G-13, 960 koní, kroutící moment 4500 Nm |
Převodovka: | automatická Allison 4000 |
Pružiny: | Weweler |
Tlumiče: | Reiger |
Nápravy: | SISU |
Max. rychlost: | 140 km/h |
Palivová nádrž: | 1000 l |
Hmotnost: | 9,6 t (včetně náhradních kol a posádky) |