Zdeněk Tůma před startem Dakaru: pět hodin u přejímek a hrozba měkkého písku

Rubrika: Tiskové zprávy  

Poslední dny před startem Rally Dakar byly pro tým Barth Racing náročné. Po dlouhém cestování do Saúdské Arábie absolvoval čtyřkolkář Zdeněk Tůma tradiční technické přejímky, které se však kvůli organizačním zmatkům protáhly až na pět hodin. Až poté byla možnost prozkoumat atmosféru ve městě Džidda, kde v neděli odstartuje 42. ročník nejtěžší dálkové soutěže.

Zdeněk Tůma, Dakar 2020
Zdeněk Tůma, Yamaha Raptor, Barth Racing. Rally Dakar 2020. © Barth Racing

Tisíce lidí v ulicích, neustálé skandování a velký zájem o závodníky. Tak to vypadlo na startu v předchozích ročnících v Jižní Americe – po legendární rally byl velký hlad. To v Saúdské Arábii je atmosféra zatím komorní.

„Zatím tu lidé Dakarem moc nežijí, zahlédl jsem jen pár reklam na billboardech a několik místních mě pozdravilo,“ popsal Zdeněk Tůma, který se pouštní soutěže účastní po roční pauze. „Ve městě Džidda to žije zejména na pobřežní promenádě, která je dlouhá asi deset kilometrů. Rozhodně zde Dakar vidět na každém kroku není. Místní ale vědí, že tu budeme brzy závodit.“

Už v sobotu zde proběhne slavnostní start, přes rampu přejedou všichni letošní účastníci.

„Když jsem kolem ní procházel, tak tam zatím byla jenom velká obrazovka a hlouček několika desítek lidí. Jsem zvědavý, kolik fanoušků nakonec dorazí,“ dodal Tůma, který si povšiml dalších kulturních specifik arabského prostředí. „Na promenádě je hodně kaváren, které jsou narvané, i když nenabízejí žádný alkohol. Mají svůj styl, samozřejmě také v oblékání. Ale zejména mladí jsou oblečení normálně.“

Barth Racing, Dakar 2020
Yamaha Raptor, Barth Racing. Rally Dakar 2020. © Barth Racing

Jediného soutěžního zástupce českého týmu Barth Racing včera nejvíce stresovaly technické přejímky, které se poprvé rozdělily pro novináře, závodníky a asistenci.

„Jenže oddělené bylo jenom něco, nikdo pořádně nevěděl, co kde najdeme. Byl to velký zmatek. V Jižní Americe trvaly přejímky dvě hodiny, tady se protáhly na pět hodin,“ mrzelo Zdeňka Tůmu, který měl možnost obhlédnout konkurenci v kategorii čtyřkolek. „Na startu bude 23 jezdců. Je zde deset Jihoameričanů, ale také Poláci budou silní. Já jsem čtvrtý nejstarší.“

Už před startem se v bivaku mluvilo o specifickém terénu, zejména o měkčím písku. Ten hned při posledním testování přidělával účastníkům problémy.

„Slyšel jsem, že je písek hodně zrádný. Když jsem závodil letos v Alžírsku, tak tam byl také hodně měkký. Čtyřkolka je však na tento terén dělaná, nemělo by to vadit. Je potřeba si dát pozor na díry, hrany a další překážky v něm,“ upozornil Zdeněk Tůma, který na Rally Dakar v roce 2017 dojel na 12. místě.

V pátek je na programu brífing s organizátory, v sobotu pak slavnostní start a v neděli první etapa. Ta bude velmi rychlá, plná ostrých zatáček, dun a kamení.

Tisková zpráva týmu Barth Racing [editováno]

Mohlo by vás zajímat

Aleš Loprais, testování v Maroku, 2024

Aleš Loprais po testech odřekl účast na Marocké rally

Počátkem října absolvoval Aleš Loprais v Africe testování nově postaveného kamionu Iveco Powerstar, s nímž se měl následně zúčastnit Rallye du Maroc. Na jejím startu však bude posádka InstaTrade Loprais Teamu De Rooy FPT chybět.

Více...
InstaTrade Loprais Teamu De Rooy FPT, Dakar 2025

Aleš Loprais na Dakaru 2025 s novým vozem i posádkou

Aleš Loprais otevírá novou kapitolu svého působení na dakarské rally. Frenštátský závodník opouští kabinu Pragy V4S DKR a přesedá za volant vozu Iveco Powerstar.

Více...
Aleš Loprais, Dakar 2024

Dakar 2024: Aleš Loprais, Jaroslav Valtr ml., Jiří Stross a Instaforex Loprais Praga Team slaví stříbro

Dlouhé čekání je u konce. Aleš Loprais se na Rally Dakar vrací na stupně vítězů v konečném hodnocení

Více...

Napište komentář:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Mobile Sliding Menu