Bahrain Raid Xtreme vstupuje na scénu cross-country rally s velkými ambicemi. Šéf týmu David Richards doufá, že jej nejen soupeři budou už před startem Rally Dakar 2021 vnímat jako jednoho z kandidátů na vítězství.
O novém projektu, který financuje bahrajnský investiční fond Mumtalakat, informoval Prodrive poprvé letos v únoru. Minulý týden pak zveřejnil první vizuály a základní technická data svých speciálů BRX T1, s nimiž se chce v lednu 2021 pustit do dobývání dakarských vavřínů.
Britská společnost se může pochlubit bohatou historií lemovanou velkými úspěchy v mistrovství světa v rally, světovém šampionátu ve vytrvalostních závodech sportovních vozů i v dalších disciplínách.
Proto je pochopitelné, že ani na Dakaru rozhodně nehodlá hrát druhé housle. Šéf Prodrivu i týmu BRX David Richards si sice uvědomuje, že nová sestava musí k nové výzvě přistupovat s pokorou, na druhou stranu však očekává, že vozy BRX T1 dokážou hned od počátku držet krok s absolutní špičkou.
Budit respekt
„Pokud se pouštíte do nové disciplíny motoristického sportu, v níž působí tradiční účastníci se spoustou zkušeností, nemůžete být samolibí a musíte se smířit s tím, že se budete muset naučit spoustu věcí,“ uvědomuje si David Richards. „Nepochybuji, že dokážeme konkurovat nejlepším, ale Dakar je dlouhý závod, během něhož se může stát cokoliv. Člověk musí být realista, když přemýšlí o vlastních šancích na výhru.“
„Za dobu svého působení v motoristickém sportu jsem však pochopil jednu věc. Ve chvíli, kdy se postavíte na start, vás každý musí vnímat jako aspiranta na vítězství. Jakmile závod odstartuje, už je to o něčem jiném a stát se může cokoliv. Ale byl bych zklamaný, pokud by o nás lidé před startem Dakaru 2021 nepřemýšleli jako o možném vítězi.“
Prodrive od počátku avizoval, že se Dakaru 2021 zúčastní se dvěma vozy pod hlavičkou vlastního týmu. Již minulý týden se však v zahraničních médiích objevily informace, že by do závodu mohly zasáhnout dokonce tři BRX T1. Tato varianta je nyní skutečně ve hře, ale definitivní rozhodnutí o nasazení třetího stroje padne později.
Zpoždění nevadí
Minulý týden měl být podle původních plánů dokončen také první vůz. Kvůli situaci vyvolané šířením nemoci covid-19 však projekt nabral mírné zpoždění.
„První auto mělo být už několik dnů hotové. V tuto chvíli máme přibližně šestitýdenní zpoždění,“ připouští osmašedesátiletý Brit. „Nicméně ve svých plánech jsme počítali s určitou časovou rezervou. Navíc inženýři mi už několikrát říkali, že díky posunu mohli revidovat některé aspekty vozu, na které původně tolik času neměli. Proto jsem si jistý, že díky této situaci vytvoříme ještě lepší produkt.“
První BRX T1 vyjede z dílen v Banbury tedy až v srpnu. Následně absolvuje testy ve Walesu, Francii a na Blízkém východě.
Soutěžní debut by si měl nový speciál odbýt při Rallye du Maroc (9. až 14. října), následně Prodrive počítá také s účastí na Abu Dhabi Desert Challenge (20. až 26. listopadu).
„Naplánovali jsme velice rozsáhlé testování, díky němuž se na start Dakaru postavíme s odolným a dobře otestovaným autem,“ slibuje Richards.
Jezdeckou sestavu zatím BRX nezveřejnil. Očekává se, že by své jezdce měl představit také v srpnu. Podle neoficiálních informací by měl post týmové jedničky obsadit Španěl Nani Roma. Kolegou dvojnásobného dakarského vítěze by se měl podle některých zdrojů stát nováček ve světě cross-country rally Kris Meeke ze Severního Irska.