Dakar Classic: Výjimečný vůz pro výjimečného klienta

Rubrika: Dakar Classic, Kamiony  
/ Aktualizováno:

Motorsport je vzrušující nejen díky napínavým soubojům na závodních tratích. Zajímavé věci se velmi často dějí i v zákulisí. V současné době například kolem slavné Tatry Puma. K jejímu startu v premiérovém ročníku Dakar Classic se Instaforex Loprais Team původně stavěl velmi zdrženlivě. O dva měsíce později však Aleš Loprais vidí situaci přeci jen jinak.

Karel Loprais, Dakar 1998
Karel Loprais/Jan Čermák/Radomír Stachura, Tatra 815 "Puma". Rally Paříž-Granada-Dakar 1998. © Loprais Team

Dakar Classic se v lednu 2021 poprvé uskuteční paralelně s Rally Dakar. Půjde o soutěž pravidelnosti, v jejímž rámci se mohou utkat auta a kamiony vyrobené do 31. prosince 1999, které se v minulosti zúčastnily dakarské rally a dalších významných mezinárodních cross-country rally (první verze pravidel Dakar Classic 2021 je k dispozici ZDE).

Do závodu tak může hypoteticky nastoupit i Tatra Puma, která na Dakaru debutovala v roce 1998. Vůz, s nímž Karel Loprais proměnil čtyři dakarské starty ve tři triumfy a jedno druhé místo, je dodnes opečovávaným rodinným stříbrem frenštátského týmu.

„Už v dubnu, kdy se objevily první neoficiální informace o Dakar Classic, jsem o tom přemýšlel, jenže Puma je jedinečné auto. Kdyby mi bylo pětapadesát, tak bych do toho šel sám. Ale na to je ještě brzy,“ říká Aleš Loprais, který v průběhu letošního Dakaru oslavil čtyřicetiny. „A kdyby měl Karel o pár let míň, tak bych za volantem viděl nejraději jeho.“

Magazín DAKARMANIA
KLIKNUTÍM na obrázek přejděte DO E-SHOPU

Přesto se daly věci do pohybu. Proběhla jednání s prvním zájemcem, a ačkoliv ke konečné dohodě nedošlo, cesta se otevřela. Loprais Team už vyslání Pumy do Saúdské Arábie nezavrhuje.

„Puma je zlaté auto a také dnes funguje na jedničku. Před pár lety prošla repasí, pak se ještě dělalo čerpadlo. I v současném stavu by určitě jednu nebo dvě etapy dala, ale nevím, jestli by zvládla celý Dakar. Rozhodně bychom ji museli celkově osvěžit.“

„Nicméně možnost tu je. Ovšem jedná se o nabídku jedinečného svezení s mimořádným vozem pro mimořádného klienta. S Pumou by musel jet někdo, kdo si – obrazně řečeno – navleče klasické hnědé kožené rukavičky a bude k tomu přistupovat tak, jako by jel s Alfou Romeo nějakou Rally Classic,“ uzavírá Aleš Loprais.

Mohlo by vás zajímat

Aleš Loprais, testování v Maroku, 2024

Aleš Loprais po testech odřekl účast na Marocké rally

Počátkem října absolvoval Aleš Loprais v Africe testování nově postaveného kamionu Iveco Powerstar, s nímž se měl následně zúčastnit Rallye du Maroc. Na jejím startu však bude posádka InstaTrade Loprais Teamu De Rooy FPT chybět.

Více...
InstaTrade Loprais Teamu De Rooy FPT, Dakar 2025

Aleš Loprais na Dakaru 2025 s novým vozem i posádkou

Aleš Loprais otevírá novou kapitolu svého působení na dakarské rally. Frenštátský závodník opouští kabinu Pragy V4S DKR a přesedá za volant vozu Iveco Powerstar.

Více...
Aleš Loprais, Dakar 2024

Dakar 2024: Aleš Loprais, Jaroslav Valtr ml., Jiří Stross a Instaforex Loprais Praga Team slaví stříbro

Dlouhé čekání je u konce. Aleš Loprais se na Rally Dakar vrací na stupně vítězů v konečném hodnocení

Více...

Napište komentář:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Mobile Sliding Menu