Organizátoři Andaluské rally ujišťují, že se ve Španělsku počátkem října bude určitě závodit, přestože se situace kolem nemoci covid-19 v posledních týdnech v zemi zhoršila. Ředitel soutěže David Castera navíc slibuje plnohodnotnou cross-country rally se solidní porcí ostrých kilometrů a tratí utajenou do posledních chvil. Toto opatření má zvýšit náročnost závodu, ale také zabránit přítomnosti fanoušků a diváků.
„Po zrušení letošního ročníku Marocké rally jsme se rychle pustili do přípravy nového podniku. Andaluská rally není definitivní náhradou Rallye du Maroc, která se znovu pojede příští rok od 8. do 13. října. Španělská soutěž by letos měla být pro závodníky kvalitní alternativou, aby se konečně opět dostali do tempa,“ vysvětluje David Castera. „Ačkoliv se pojede v Evropě, stále půjde o skutečnou cross-country rally, i když se nebude závodit v dunách ani poušti.“
Navzdory celosvětově mimořádně nepříznivé situaci společnost ODC připravila Andalucía Rally v rekordně krátkém čase, a to především díky podpoře místních úřadů a sportovních autorit. Nikdo ze zainteresovaných nepodceňuje rizika spojená s nemocí covid-19, nicméně Castera je přesvědčen, že za daných podmínek představuje zvolená oblast téměř ideální destinaci pro uspořádání podobného motoristického podniku.
„Chci týmy a jezdce ujistit, že se rally pojede, ale že zároveň neignorujeme současnou pandemii. Andalusie patří proporcionálně k nejméně zasaženým regionům v Evropě, což nám poskytuje určité pohodlí,“ oceňuje ředitel závodu.
Společně s andaluskými úřady zodpovědnými za veřejné zdraví vypracovala ODC protiepidemický plán. Z něj vyplývá celá řada opatření, přičemž zřejmě nejzásadnější se týká trati. Ta bude naprosto tajná, aby se k ní nedostali žádní diváci, jejichž účast má být v období pandemie striktně vyloučena.
Veřejnosti nepřístupné bude také centrum soutěže situované nedaleko od města Villamartín. Na uzavřených pozemcích proběhnou veškeré přejímky a brífinky, bude zde situováno ředitelství soutěže, tiskové středisko, servisní park a start i cíl všech etap. V tomto prostoru bude zajištěno také stravování účastníků.
Po dobrovolném shakedownu, pro který je vyhrazena neděle 4. října, odstartuje Andalucía Rally v úterý 6. října desetikilometrovým prologem. Od středy do soboty (7. až 10. října) se pojedou čtyři etapy. V rámci každé z nich absolvují účastníci 220 až 300 kilometrů rychlostních zkoušek. Jednotlivé etapy budou sestávat z jednoho nebo dvou měřených úseků spojených tzv. neutralizovanou sekcí. Jako první se do souboje s časem vždy pustí motocyklisté a čtyřkolkáři, po nich budou následovat auta a side-by-side.
Pojede se výhradně podle roadbooku, tratě nebudou v krajině nijak vyznačeny. Jen na veřejných cestách, které protínají trasu rally, budou uzávěry označeny páskou.
Roadbook bude stejně jako na Dakaru 2020 vyveden v barvách a bude distribuován až před začátkem každé etapy. Motocyklisté obdrží papírovou verzi hodinu před odjezdem prvního z nich na trať spojovacího úseku, závodníci s vozidly kategorií Open Auto a Open SSV dostanou papírový itinerář v časové kontrole na konci spojovačky.
Posádky startující v elitních kategoriích automobilů a SSV (T1, T2, T3 a T4) otestují novinku, která by se měla na Dakaru používat od následujícího ročníku. Jejich vozy budou vybaveny tabletem, v němž si roadbook „odemknout“ těsně před startem měřeného úseku. K dispozici sice dostanou i papírovou verzi, kterou však smějí použít pouze v případě poruchy elektronického zařízení.
Na rozdíl od Marocké rally, jež byla zařazena do kalendáře světového poháru FIA i světového šampionátu FIM v cross-country rally, se Andalucía Rally uskuteční jako volný podnik.