Tým Kamaz-Master pozvolna spěje k další generační obměně. Již za dva týdny dostane první z nadějných mladíků příležitost ukázat své řidičské schopnosti přímo v závodě.
Po testech, které v následujících dnech absolvuje ve Volgogradské oblasti, zamíří Kamaz-Master do Astrachaně, v jejímž okolí se od 23. do 27. dubna zúčastní desátého ročníku rally Zoloto Kagana. Právě tato čtyřetapová soutěž v posledních letech už pravidelně otevírá novou závodní sezonu týmu z Naběrežnych Čelnů a slouží k rozsáhlým zkouškám nejrůznějších novinek připravovaných na následující ročník dakarské rally.
„Na hlavní závod sezony vždy vyrážíme pouze s prověřenými technickými řešeními, ale mnohé další inovace jsme začali plánovat už na podzim před naším odjezdem do Saúdské Arábie. A Dakar 2021 přinesl mnoho dalších nápadů, které uvedeme do praxe. Při závodě v Astrachaňské oblasti bude mít každé auto vlastní testovací program. Je důležité, abychom vyzkoušeli a otestovali co největší množství technických řešení,“ vysvětluje ředitel týmu Vladimir Čagin. „Vše má na starost Eduard Nikolajev, který je nejen pilotem, ale také inženýrem zodpovědným za testování a modernizaci soutěžních vozů. Ale co se osvědčí, které z novinek zůstanou a uplatníme je i v budoucnu, to ukáže až samotný závod.“
Nová krev
Kromě získaných technických poznatků budou letos vedení ruského týmu zajímat také výkony Bogdana Karimova, jehož čeká závodní premiéra za volantem jednoho z továrních Kamazů 43509. Společně s Albertem Arslanovem, Vadimem Achmetovem a Iskanderem Romanovem patří Karimov k juniorům, které si Kamaz-Master vybral prostřednictvím vlastního dětského a mládežnického programu a postupně je začlenil do týmu. Všichni čtyři prošli nejrůznějšími pozicemi, osvědčili se a díky tomu si vysloužili šanci předvést se i jako členové závodních posádek.
„Postupně jsme dospěli k názoru, že jim můžeme svěřit závodní stroje,“ věří Čagin. „Bogdana nyní připravujeme na roli pilota týmu Kamaz-Master. Každý z juniorů je přidělen k některému z našich jezdců. Například na Karimova dohlíží Eduard Nikolajev.“
Právě v posádce pětinásobného dakarského vítěze sbíral Karimov v předchozích dvou letech závodnické zkušenosti. Jako palubní mechanik absolvoval s Nikolajevem a navigátorem Jevgenijem Jakovlevem dva předchozí ročníky Zoloto Kagana a v roce 2019 také Rally Kazachstán a Baju Rostov.
„Na předchozích soutěžích udělal dobrý dojem a účastnil se testů na polygonu. Eduard je přesvědčen, že na základě výsledků tréninkových jízd už můžeme Bogdana posadit za volant i při závodech,“ pokračuje Čagin. „Půjde však o jeho první kroky na této pozici. V takovém případě je potřeba závodníka správně vést, netlačit na něj, nevyžadovat okamžitý výsledek. Proto je jeho úkol prostý: odjet celý závod, nezničit auto a získat první jezdecké zkušenosti. O dosažení nějakého konkrétního umístění jsme s ním vůbec nemluvili.“
Karimova bude navigovat Dmitrij Svistunov, jenž tuto roli v poslední době plnil po boku Ajrata Mardějeva, a sedadlo mechanika obsadí Igor Leonov, který se v předchozích letech objevoval nejčastěji v Sotnikovově posádce.
Pro další tři výše zmíněné juniory bude Zoloto Kagana premiérovou soutěží, při níž usednou do kabin závodních Kamazů. Arslanov s Achmetovem utvoří posádku Ajrata Mardějeva, Romanov bude jako palubní mechanik k ruce letošnímu dakarskému vítězi Dmitriji Sotnikovovi.
Jezdecká sestava týmu Kamaz-Master pro Zoloto Kagana 2021 |
||
jezdec | navigátor | mechanik |
Eduard Nikolajev | Jevgenij Jakovlev | Vladimir Rybakov |
Ajrat Mardějev | Albert Arslanov | Vadim Achmetov |
Anton Šibalov | Dmitrij Nikitin | Ivan Tatarinov |
Dmitrij Sotnikov | Ruslan Achmadějev | Iskander Romanov |
Andrej Karginov | Andej Mokjejev | Ivan Malkov |
Sergej Kuprijanov | Alexandr Kuprijanov | Sergej Kreněv |
Bogdan Karinov | Dmitrij Svistunov | Igor Leonov |