Dušan Randýsek absolvoval Dakar v Africe, Jižní Americe i Saúdské Arábii. Startoval na motorce, se side-by-side i kamionem. A svůj pestrý dakarský příběh příští rok obohatí o další zkušenost. Na start se tentokrát postaví společně se svým synem a historickým Land Roverem.
„Sám mám pořád ještě větší ambice, než sedět ve starém autě a jet závod pravidelnosti, ale v tomto případě jde o něco jiného. Pojedu se svým osmnáctiletým synem Františkem, který bude mít čerstvě papíry, a já si tento zážitek nadělím k padesátinám. Uděláme si nádherný teambuilding, na který do smrti nezapomeneme,“ vysvětluje Dušan Randýsek, který Dakar 2021 absolvoval s renomovaným francouzským týmem PH Sport, v jehož službách plnil s kamionem MAN roli rychlé asistence hvězdného nováčka Krise Meeka.
Randýskovi navíc nebudou jedinou rodinnou posádkou v nově formovaném týmu. Do dalšího Land Roveru usednou Petr Fiala se synem Tomášem, kteří se již řadu let věnují veteránským setinovým rally.
„Myšlenka se v mé hlavě zrodila u snídaně přímo na Dakaru a Petra jsem do toho uvrtal hned po návratu. Vyzvedával mě na letišti, kde jsem mu předal tričko Dakar Classic a víceméně jsem mu to dal povelem, protože o Dakaru mluví už několik let, ale na závod si netroufal,“ pokračuje Randýsek. „Zareagoval opravdu rychle a koupil si také Land Rover S2A. V podstatě čekáme jen na to, až pořadatelé zahájí příjem přihlášek, pak pošleme zálohu a jede se. My a Fialovi jedeme určitě.“
Do tří měsíců hotovo
Není však vyloučeno, že „českých“ Land Roverů bude na startu Dakar Classic ještě více. Ve hře jsou totiž další dvě posádky. V těchto týdnech se začíná pracovat na přípravě vozů.
„Zatím jsme ve fázi, kdy jsou auta pouze pojízdná. Ale vzhledem k tomu, že nestavíme speciál, s nímž bychom chtěli bojovat o první desítku v hlavním dakarském závodě, troufám si říct, že bychom je třeba během tří měsíců měli mít hotová. V podstatě teď musíme vyřešit hlavně věci vyplývající z reglementu a týkající se bezpečnosti a dojezdu. To znamená rám odpovídající předpisům FIA, hasicí přístroje, bezpečnostní uchycení homologovaných sedadel a pásů a větší nádrže,“ přibližuje iniciátor nového českého dakarského projektu. „Samozřejmě budeme mít na stole motor, převodovku, diferenciály, ale jinak nic extra nevymýšlíme. Všechno je dané, proto věřím, že v polovině léta bychom měli techniku poprvé oťukat.“
Testování by mělo následně probíhat především v Milovicích a pokud to podmínky a situace umožní, chtěl by tým vyrazit i do vojenského prostoru u slovenské Senice.
Hra o sirky
Přestože Dušana Randýska neopouští chuť závodit, což stále dokazuje například v domácí sérii offroadových maratonů, o konkrétních výsledkových ambicích pro Dakar Classic zatím příliš hovořit nechce.
„Pojedeme spíš v takovém expedičním módu. Půjde nám hlavně o to, abychom nezůstali nikde viset a udrželi auto při životě. Ujet s ním tři sta kilometrů denně bude trošičku i o nějaké vůli. Člověk musí auto znát, musí přesně vědět, co dokáže, nesmí se nikde zakopat.“
„Ale pokud toto zvládneme, bude nás samozřejmě zajímat i výsledek. Dakar Classic rozhodně není o rychlosti, je to taková hra na závodění, ale i tak to může být docela zábava. Je to jako když hrajete karty o sirky. Není to takové, jako když je hrajete o peníze, ale i tak vás znervózňuje každá sirka, kterou musíte někomu dát. Pro mě to bude nádherné už proto, že pojedu se synem a v tomto starém autě, které jsem si mimochodem koupil za dojetý Dakar 2010,“ uzavírá pětinásobný účastník dakarské rally.