Macík odstartuje sezónu na Baje Aragón

Rubrika: Tiskové zprávy  
/ Aktualizováno:

Tým Big Shock! Racing zahajuje novou závodní sezonu ve Španělsku. Už tento víkend (23. až 24. července) se posádka Martin Macík, František Tomášek, David Švanda zúčastní Baji Aragón. A další závody na sebe nenechají dlouho čekat. V týmových sedlčanských dílnách současně pokračuje vývoj nových závodních kamionů. Vše směřuje k Dakaru 2022.

Martin Macík, Dakar 2021
Martin Macík/František Tomášek/David Švanda, Iveco Powerstar, Big Shock! Racing. Rally Dakar 2021. © Big Shock! Racing

Tréninková jízda přes Španělsko, Polsko a Maroko

Tým Big Shock! Racing plánuje pro aktuální sezonu účast ve všech tradičních závodech, které byl zvyklý absolvovat před covidovými opatřeními. Už v pátek 23. července odstartuje Karel, jak v týmu Macíkovu soutěžnímu kamionu přezdívají, do své první letošní etapy v rámci Baji Aragón.

„Těšíme se, že po loňském roce, kdy nás všechny zastavil covid, budeme letos zase naplno závodit. Ve Španělsku se teď teploty pohybují kolem 37 stupňů, takže budeme mít ideální ‚saudskoarabské‘ podmínky pro trénink a utužení posádky. Mám zprávy, že i konkurence bude zajímavá. Vše se dobře vyvíjí,“ říká pilot Martin Macík.

Tým má v plánu během sezony zdolat ještě Baju Poland a Rallye du Maroc.

„Všechny starty bereme jako trénink na Dakar 2022. Rallye du Maroc navíc organizují stejní pořadatelé. Mám tu pokaždé možnost vyzkoušet si novinky v navigaci, které se následně objeví i na Dakaru,“ říká navigátor František Tomášek.

„Maroko se jede v říjnu, dva měsíce před Dakarem. Trvá šest dní, takže můžeme pořádně otestovat všechny úpravy kamionu,“ dodává palubní mechanik David Švanda. „Ale zároveň se auto za necelý týden nestihne úplně zničit. Co nevydrží, zvládneme do Dakaru opravit.“

Vylepšený kamion, stabilní posádka

Posádka v Karlově kabině zůstává identická jako na Dakaru 2021, na kterém Martin Macík, František Tomášek a David Švanda vybojovali čtvrté místo. Týmový speciál Iveco s automatickou převodovkou, který mechanici aktuálně připravují na jeho třetí dakarský start, opět prošel řadou technologických vylepšení.

„Karel na Dakaru fungoval nad očekávání dobře, ale přesto jsme si ze Saúdské Arábie přivezli několik podnětů k dalšímu vylepšení. Jako první přišla na řadu spojovačka. Vyvinuli jsme nový, tvrdší díl, který by měl vydržet i tlaky v písečných dunách. Zároveň jsme zasáhli do podvozku kamionu, protože Dakar se stále zrychluje a spodek potřebuje nové nastavení. To si vyžádalo také jiná pera nebo úpravu tlumičů. Změny už jsou hotové a částečně i otestované. V závodním tempu je poprvé prověříme na Baje Aragón,“ popisuje šéf týmu Martin Macík starší a zmiňuje i další vývojové posuny zaměřené například na kabinu nebo uložení náhradních dílů. Všechny novinky budou také automaticky zahrnuty do staveb nových závodních vozů, které v budoucnu spatří světlo světa.

BSR, trénink 2021
Iveco Powerstar během jarního tréninku týmu Big Shock! Racing v Sedlčanské kotlině. © Big Shock! Racing

V týmových dílnách se dějí velké věci

Už v minulosti tým Big Shock! Racing avizoval, že by se na start některého z příštích Dakarů rád postavil v silnější sestavě, s dalším kamionem. Na něm mechanici v sedlčanských dílnách už několik měsíců usilovně pracují.

„Máme čas do října. Do té doby se může stát spousta věcí. Vše teď připravujeme a skládáme dohromady. Na příštím Dakaru budeme zřejmě zajišťovat technickou podporu také dalším posádkám. Zdá se, že práci schopných českých mechaniků začínají oceňovat i v zahraničí,“ říká šéf týmu Martin Macík starší, který během zimy musel posílit servisní zázemí o další profesionály.

Tisková zpráva týmu Big Shock! Racing [editováno]

Mohlo by vás zajímat

Aleš Loprais, testování v Maroku, 2024

Aleš Loprais po testech odřekl účast na Marocké rally

Počátkem října absolvoval Aleš Loprais v Africe testování nově postaveného kamionu Iveco Powerstar, s nímž se měl následně zúčastnit Rallye du Maroc. Na jejím startu však bude posádka InstaTrade Loprais Teamu De Rooy FPT chybět.

Více...
InstaTrade Loprais Teamu De Rooy FPT, Dakar 2025

Aleš Loprais na Dakaru 2025 s novým vozem i posádkou

Aleš Loprais otevírá novou kapitolu svého působení na dakarské rally. Frenštátský závodník opouští kabinu Pragy V4S DKR a přesedá za volant vozu Iveco Powerstar.

Více...
Aleš Loprais, Dakar 2024

Dakar 2024: Aleš Loprais, Jaroslav Valtr ml., Jiří Stross a Instaforex Loprais Praga Team slaví stříbro

Dlouhé čekání je u konce. Aleš Loprais se na Rally Dakar vrací na stupně vítězů v konečném hodnocení

Více...

Napište komentář:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Mobile Sliding Menu