Kapotované Hino poprvé na Silk Way

Rubrika: Kamiony, Silk Way Rally  
/ Aktualizováno:

Hino Team Sugawara prochází obdobím zásadních změn. Tou navenek nejvýraznější bude nasazení nového kapotovaného kamionu. Soutěžní premiéru absolvuje Hino 600 při červencové Silk Way Rally.

Teruhito Sugawara nahradil na pozici ředitele svého otce Jošimasu, jenž v dubnu v 77 letech ukončil bohatou závodnickou kariéru a zároveň odešel i z čela týmu. Nový šéf má nyní volné ruce a začal tým přebudovat k obrazu svému.

Nově byly zřízeny pozice vedoucího vývoje a hlavního inženýra, kterým podléhá na sedm desítek lidí. Změny ve struktuře organizace se však netýkají pouze sekce vývoje a stavby vozů. K restrukturalizaci a posílení dochází také v oblasti logistiky a podpory.

Hino 500 & Hino 600
Hino 500 & Hino 600. Hino Team Sugawara. © Hino Motors Ltd.

S automatem i rozšířenou posádkou

S Teruhitovým nástupem spojil Hino Team Sugawara představení nové zbraně pro Dakar a další cross-country rally, byť její vývoj pochopitelně začal ještě pod Jošimasovým vedením.

Soutěžní Hino 600 vychází z modelové řady středně těžkého nákladního vozu vyráběného v USA pro americký a kanadský trh. Stejně jako u jiných kapotovaných kamionů má přesun kabiny více do středu vozu zlepšit jízdní vlastnosti, přispět k příznivějšímu rozložení hmotnosti a zvýšit komfort posádky. Podobně jako většina týmů z absolutní špičky vsadili i Japonci u nového kamionu na automatickou převodovkou.

Srdcem vozu je osvědčený přeplňovaný šestiválec A09C-TI. Hino tak zůstává i s novou technikou věrné kategorii kamionů s motory o objemu do 10 litrů, v níž Teruhito Sugawara z posledních dvanácti dakarských ročníků nevyhrál pouze jediný (2009).

Hino 500 & Hino 600
Teruhito Sugawara/Judži Močizuki/Hirokazu Somemija (Hino 500) & Ikuo Hanawa/Sejiči Suzuki/Judai Hanawa (Hino 600). Hino Team Sugawara. © Hino Motors Ltd.

Při zachování shodného rozvoru náprav a šířky je kapotovaný kamion o 175 kg těžší, o 10 cm vyšší a 8 cm kratší než dosud používané Hino 500 (Ranger).

Na rozdíl od předchozích let, kdy posádky japonských strojů tvořili pouze dva členové, jsou v kabině nového speciálu instalovány tři sedačky. Přítomnost specializovaného palubního mechanika má lehkým japonským strojům, resp. jejich pilotům, umožnit agresivnější přístup k průběhu závodu. Podle představ vedení týmu by i díky tomu měla být Hina v budoucnu schopná opět atakovat přední příčky v absolutní klasifikaci kategorie kamionů.

Sugawara (zatím) sází na jistotu

Nástup kapotovaného speciálu ale ještě neznamená konec trambusového předchůdce. Díky pokračujícímu vývoji se Ranger může pochlubit vyšším výkonem motoru. A také v jeho kabině přibyla třetí sedačka.

Hino 600 & Hino 500
Ikuo Hanawa/Sejiči Suzuki/Judai Hanawa (Hino 600) & Teruhito Sugawara/Judži Močizuki/Hirokazu Somemija (Hino 500). Hino Team Sugawara. © Hino Motors Ltd.

Na Silk Way Rally se Hino Team Sugawara představí s oběma vozy. S osvědčeným Rangerem pojede Teruhito Sugawara, jehož v posádce doplní Judži Močizuki a Hirokazu Somemija.

Za volant kapotovaného Hina 600 se představí Ikuo Hanawa, který má bohaté zkušenosti z domácích i zahraničních cross-country rally, ale také například ze slavného závodu do vrchu na americkém Pikes Peaku. Japoncovými spolujezdci budou Sejiči Suzuki a Judai Hanawa.

Hino 600 Hino 500
Ranger
Motor A09C-TI
přeplňovaný vznětový
řadový šestiválec
Objem 8866 ccm
Max. výkon 750 koní při 2600 ot/min
Max. točivý moment 2314 Nm při 1200 ot/min
Pohon stálý pohon všech kol
Převodovka automatická (6 st.) manuální (6 st.)
Pneumatiky Michelin XZL+ 14.00R20
Hmotnost 8480 kg 8305 kg
Délka 6620 mm 6700 mm
Šířka 2500 mm
Výška 3100 mm 3000 mm
Rozvor 4170 mm
Palivová nádrž 760 l

Mohlo by vás zajímat

Aleš Loprais, Dakar 2025

Dakar 2025: Aleš Loprais po roce znovu na stupních vítězů

Aleš Loprais s Davidem Křípalem a Darekem Rodewaldem se s Dakarem 2025 rozloučili pátým etapovým vítězstvím, které v průběhu tohoto ročníku vybojovali. V konečném hodnocení kategorie kamionů patří posádce InstaTrade Loprais Teamu De Rooy FPT třetí příčka.

Více...
Aleš Loprais, Dakar 2025

Dakar 2025: Aleš Loprais zůstává po předposlední etapě třetí

Rychlostní zkouška předposlední etapy Rally Dakar 2025 se jela výhradně v dunách Pusté končiny a posádka Aleše Lopraise

Více...
Aleš Loprais, Dakar 2025

Dakar 2025: Loprais vyhrál druhou etapu v řadě

Aleš Loprais, David Křípal a Darek Rodewald vyhráli desátou etapu Rally Dakar 2025, v kategorii kamionů si dílčí vítězství připsali letos již počtvrté a podruhé v řadě.

Více...

Napište komentář:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Mobile Sliding Menu