„V kabinách budou zkušení holandští piloti Martin van den Brink, Janus van Kasteren a Gert Huzink. Pro nás to bude už šestý Dakar, kdy každý přechozí byl úplně jiný, a proto jsem nesmírně zvědavý, jak bude vypadat ten nadcházející. Rád bych pronesl velkolepé plány a představy, ale ty se vždy musí sejít s obrovskou dávkou štěstím. Mým hlavním přáním proto je dostat se v pořádku a ve zdraví do cíle. Jakýkoli úspěch, který víme, že udělat umíme, je na tom přímo závislý. Dakar bude letos v dunách hodně těžký,“ sdělil s respektem Mario Kress, hlavní konstruktér týmu MKR Technology, který pro Dakar připravil trojici závodních kamionů Renault Trucks.
Už od samotného začátku bude severočeský kamion terčem zájmu. Pyšní se jedním unikátem. Na palubě židovického speciálu bude nejmladší účastník Rallye Dakar Mitchel van den Brink. Šestnáctiletý syn pilota Martina van den Brinka na palubě vystřídal roudnického mechanika Daniela Kozlovského a nyní míří na svůj první Dakar. Třetí v kabině zůstává osvědčený navigátor Wouter de Graaff. Posádka už měla možnost sehrát se při předchozích závodech, takže nejde o krok do neznáma.
„Minimální věk pro účast na nejtěžší rallye světa je osmnáct let. Museli jsme proto požádat o celou řadu výjimek a získat povolení nejen u organizátora ASO,“ sdělil úspěšný holandský pilot Martin van den Brink z týmu Mammoet Rallysport, který usedne do svého kamionu s „čumákem“, kterému nikdo neřekne jinak než Sherpa.
Druhou posádku týmu Mammoet Rallysport v trambusovém Renault Trucks K520 tvoří Janus van Kasteren, mechanik Frank van Hoof a navigátor Erwin van den Bosch. Posádky odstartují s čísly 506 a 531.
„Nejedeme sem jako turisté. Oba chceme bojovat o pódium. Jsem velmi rád za to, jaká důvěra do mě byla letos vložena. Jsme tým, takže si vzájemně budeme pomáhat tak, abychom dosáhli na nejlepší možné výsledky,“podotkl pilot Janus van Kasteren.
Třetí kamion z dílny židovických konstruktérů jede opět v barvách holandského týmu Riwald Dakar Team tentokrát s číslem 512. V kabině bude osvědčená trojice s pilotem Gertem Huzinkem, Robem Buursenem a Gerritem Schooneveldem.
Ještě před samotným přesunem do přístavu Le Havre si speciály odbyly tradiční zastávky. Týmy za sebou mají náročný měsíc plný představení před novým ročníkem Dakaru. Nechyběla návštěva holandské závodu Volvo Group, pařížského Renault Trucks, obligátní týmová prezentace Mammoet Rally Sport v domovském Harskampu, ale i velmi oblíbená show RTL GP Pre-Proloog, kde se velkolepě představují holandské posádky mířící na Dakar.
41. ročník věhlasné dálkové soutěže bude tentokrát úplně jiný. Dvoutýdenní závod se celý pojede jen na území Peru. Na posádky čekají těžké tři tisíce měřených kilometrů, z nichž se tři čtvrtiny odehrají v písečných dunách. V součtu bude 5000 kilometrů, se kterými si posádky budou muset poradit v deseti etapách. Rally startuje 6. ledna v Limě a končí 17. ledna opět v hlavním městě.
„Po dlouhé době si kluci užijí Vánoce i přelom roku v teple domova. Do Jižní Ameriky totiž letí až 3. ledna. Ovšem pak přijdou ony velmi těžké dva týdny a všichni jsme zvědaví, co nám nový ročník po všech změnách přinese,“ těší se na lednový Dakar Mario Kress, který na místě bude se svým týmem mechaniků zajišťovat technický chod všech tří kamionů.
Tisková zpráva týmu MKR Technology