MAZ vyvinul nový soutěžní „kapotnik“

Tovární tým MAZ-Sportauto připravuje zásadní změnu. Do dálkových soutěží hodlá příští rok nasadit nový kapotovaný kamion, v jehož útrobách bude opět bít srdce z roudnické Buggyry.

Minská automobilka oficiálně představila svou novou zbraň těsně před Vánoci, ovšem na první start speciálu MAZ 6440RR si ještě několik měsíců počkáme.

Podvozek běloruské novinky vychází z typu 5309RR, který je v současnosti soutěžním náčiním týmu MAZ-Sportauto. Nová velká kabina byla původně vyvinuta pro model 5440, zatímco kapota motoru pochází z tahače 6440PA.

Přesunutí kabiny do střední části vozu přispělo k příznivějšímu rozložení hmotnosti, snížilo zátěž přední nápravy a mělo by také ulevit posádce, která bude čelit menším nárazům a vibracím. Především však mají tyto změny vést k lepší ovladatelnosti auta.


„Pokusili jsme se postavit jeden z nejkrásnějších závodních kamionů v historii. Není jen výkonný a ovladatelný, ale také skvěle vypadá,“ míní šéf týmu MAZ-Sportauto Sergej Vjazovič. „Během významných soutěží nepochybně vzbudí pozornost. ‚Kapotnik‘ vznikl v první řadě proto, aby vítězil. Ale zároveň ho využijeme, abychom vyzkoušeli technické novinky v extrémních podmínkách. Už teď patří MAZ-Sportauto k favoritům mezinárodních dálkových soutěží a nasazení kapotovaného vozu může naše šance na úspěch ještě zvýšit.“

Na jaře podstoupí MAZ 6440RR sérii důkladných testů, následně s ním tým absolvuje první závody. Pokud se osvědčí, měl by si v lednu 2020 odbýt také svou premiéru na Rally Dakar.


MAZ 6440RR

Délka: 7,05 m
Šířka: 2,55 m
Výška: 3,4 m
Rozvor: 4,3 m
Motor: šestiválec Gyrtech G-13,
960 koní,
kroutící moment 4500 Nm
Převodovka: automatická Allison 4000
Pružiny: Weweler
Tlumiče: Reiger
Nápravy: SISU
Max. rychlost: 140 km/h
Palivová nádrž: 1000 l
Hmotnost: 9,6 t (včetně náhradních kol a posádky)

Exit mobile version