Martin Macík s Františkem Tomáškem a Lukášem Kalankou v kamionu Liaz dojeli do cíle extrémně náročné třetí etapy Rally Dakar 2019 na výborném pátém místě a stejnou pozici drží posádka i v celkovém hodnocení. Úspěšnou misi nepřekazilo ani několik zdánlivě bezvýchodných momentů, které závodníci na trati zažili.
Když se Martin Macík hlásil z přejezdu po dokončení třetí etapy, zněl hodně pobaveně: „Byl to očistec, ale zvládli jsme to. Prostě, na každém kilometru na nás čekala nějaká sviňárna. Výjezd, díra, schod, pokaždé něco. Ale snažili jsme se, věřili si a vždycky si nějak poradili.“
Třetí etapa byla pestrá, vedla obrovskými feš-feš pláněmi, kde se letí po rovině a auta dostávají zabrat, přes vysoké duny, plné zapadlých závodníků, až k řečištím a skalám se spoustou kamenů. Trať byla rychlá, třikrát nebo čtyřikrát posádky vyjely do 2000 metrů nad mořem a pak zase sjely zpátky. Létalo se vzduchem.
„Několikrát jsme se zakopali, vypadalo to, že se nedostaneme ven, a nakonec jsme vyvázli relativně snadno. Jeli jsme část etapy za Villagrou, ale já jsem pak udělal chybku, když jsme sjížděli dunu a potřebovali zahnout doprava. Pořád jsme měli náklon a dole bylo dvoumetrové řečiště a díra. Bylo to sypké, já neměl rychlost, tak jsme spadli do toho řečiště. Franta si skoro lehnul, takže jsme podfukovali, musel jsem se otočit… Kdyby to bylo natočené, tak nikdo neuvěří, že se z toho dostaneme. Ale podařilo se. Svépomocí. Šli jsme ven, s rozvahou se podívali, co a jak, a povedlo se,“ popsal jeden ze středečních manévrů pilot týmu Big Shock Racing.
I přes náročnost tratě se zdá, že Franta, kamion Martina Macíka, přestál etapu bez vážnější úhony.
„Máme prolomený celý přední nárazník, protože jsme ‚nabořili‘ dunu při jednom sjezdu a dole byla obrovská díra, takže jsme dostali ránu. Asi bude trochu pochroumaný bok, jak jsme zapadli do řečiště, ale jinak dobré, Franta jede super,“ zhodnotil Macík.
Jisté je, že mechanici tentokrát neměli klidnou noc. Na závodníky totiž ve čtvrtek a v pátek čeká maratonská etapa. Jezdci budou trávit následující noc bez pomoci svých týmů. Proto je dobré mít závodní stroj v co nejlepším pořádku.
Zdroj: tisková zpráva Big Shock Racing Teamu