Do konce Rally Dakar 2019 zbývají poslední dva dny. Česko-španělská posádka Aleš Loprais, Ferran Marco Alcayna, Petr Pokora s Tatrou Jamal #507 dál bojuje o pozice v první šestce průběžné klasifikace kategorie kamionů. Má za sebou osm etap, z nichž každá další předstihuje svou náročností dny předchozí. Ale to je prostě Dakar. Dakar v té nejryzejší podobě. Nejslavnější maratonská rally, která nedá nikdy nic nikomu zadarmo. Instaforex Loprais Team o to, co zatím získal, musel usilovně bojovat i v úterý.
Osmá etapa dakarské rally zavedla celou soutěžní karavanu ze San Juanu de Marcona zpět do Pisca. Pro posádky automobilů a kamionů byla její rychlostní zkouška se svými 360 kilometry druhou nejdelší z celé soutěže. V úvodu jim dopřála závodění na rychlých pistách, aby je následně vrhla do obřích dun pouště Ica.
„Dnešní etapu jsem si chtěl nadělit. Plánoval jsem, že budeme postupně zrychlovat, a nejprve to skutečně šlo jako po másle. Začátek byl úchvatný, fakt nám to jelo. Úplně jsme letěli a postupně jsme předjeli několik velkých hráčů, jako jsou Sotnikov nebo van Genugten,“ popisuje Aleš Loprais úvodní část měřeného úseku.
Jenže posádce Instaforex Loprais Teamu nebylo ani tentokrát dopřáno užít si kouzlo závodění v nádherných dunách naplno.
„Na 180. kilometru se ozval divný zvuk a auto začalo jet na pět válců. Odešel nám vstřik,“ pokračuje frenštátský závodník, jehož posádku odsunuly technické problémy z páté na šestou pozici absolutně. „Byl to pocit, jako bychom za sebou měli ještě jeden kamion a ten nás táhl zpátky. Chyběl výkon.“
„Abychom dunové pole vůbec projeli, museli jsme se vydat různými trychtýři, rozjíždět se dokola, několikrát jsme si museli najít jinou trasu. Některé duny jsme vyloženě skákali, párkrát dokonce hodně ostře. Bolí nás celé tělo, ale jsme šťastní, že jsme tady.“
„Chvílemi jsem zvažoval, jestli se tam s pěti nebo čtyřmi válci vůbec vydat. Nakonec jsme to udělali a dobře to dopadlo. Musíme být šťastní za to, jak to je, a pokračujeme dál.“
Pokračovali také mechanici, pro které Dakar znamená kromě jiného tradičně spoustu práce dlouho do noci a minimum spánku. Tyto nepostradatelné členy týmu tak může těšit alespoň to, že se ve středu nemusí nikam přesouvat. 16. ledna je totiž na programu druhá z letošních okružních etap. Pojede se kolem Pisca, její rychlostní zkouška měří 311 kilometrů a závodní kamiony do ní budou stejně jako v páté etapě startovat po dvojicích.