Martin Macík s navigátorem Františkem Tomáškem a mechanikem Lukášem Kalankou ze sedlčanského týmu Big Shock Racing ve své žluté liazce dojeli do cíle Dakaru 2019. V dakarském půlmaratonu vybojovali skvělé 2. místo. A v poslední etapě získali také 3. nejrychlejší čas mezi všemi kamiony.
Sedlčanská posádka v legendárním závodu, který je považován za nejextrémnější na světě, dokázala směle konkurovat velkým továrním týmům. Frantu, jak říkají svému kamionu, dokázali čeští závodníci výbornými výkony dovést do cíle i přes řadu nečekaných událostí. Nezastavilo je ulomené kolo ani měnící se verdikt pořadatelů, který je v druhé půlce závodu přehodil z hlavní soutěže do kategorie „malého“ Dakaru. Neztratili chuť bojovat dál a udělali maximum pro to, aby dojeli do cíle.
Martin Macík se svou posádkou si letos potvrdili, že si ve startovním poli stojí dobře.
„Jeli jsme vpředu a ukazovali většině kamionů Frantův zadek. A přitom jsme jeli s úplnou lehkostí, nikam jsme nechvátali, netlačili jsem na pilu. Dokázali jsme zajet dobré časy bez zbytečného jančení. Jeli jsme hlavou a byli jsme dobře připravení,“ říká Martin Macík. A dobře se osvědčil i kamion Liaz, který posádku dovezl do cíle.
„Franta jel nádherně. Jsme v cíli a tomu autu nic není. Měnili jsme tlumiče, ale jinak drží. Ani jsme nemuseli letos vytáhnout svářečku,“ dodává Macík.
A velký posun zaznamenala posádka také v navigaci, která byla v dunách hodně náročná.
„Jsme příjemně překvapení. Duny, ve kterých jsme se v minulosti ztráceli, byly letos naší výhodou. Neměli jsme žádný výraznější problém, ubylo bloudění, zmizela nejistota, všechno nám sedělo,“ říká navigátor František Tomášek, který hned v pondělí nastupuje zpět do svého civilního zaměstnání.
Jedna chyba však pro posádku znamenala utržené kolo, obrovský boj, aby se povedlo dostat Frantu bez brzdy, tlumičů a předního náhonu do cíle, minutí několika kontrolních bodů a následné rozhodnutí pořadatelů, že liazka týmu Big Shock Racing musí dále pokračovat v rámci půlmaratonu.
„Bylo tam 20 minut velkého rozhodování, jestli pojedeme dál a pak jsme se jednohlasně rozhodli, že bojujeme dál. Všichni jsme se sešli na poradu a shodli, že nikdo nebude brečet, budeme mít pořád stejně dobrou náladu, dali jsme si na to HIGH5 a od té doby to držíme. Nikdo se rozhodnutím pořadatelů nenechal otrávit a užili jsme si to až do konce,“ popisuje František Tomášek.
Parta chlapíků z Big Shock Racing týmu držela pospolu za všech okolností a po celou dobu závodu se soustředila na to, co je opravdu důležité.
„Strašně moc nás podržel tým, který je naprosto sehraný, plný opravdových nadšenců, které baví jejich práce. Dokážeme spolu mluvit, dělat si srandu, v klidu pokaždé všechno vyřešit. Velká část zásluh patří našim fanouškům, kteří za námi stáli, ať se dělo, co se dělo. A moc děkujeme také všem partnerům, i díky nim tu teď jsme,“ vzkazuje Martin Macík.
Tisková zpráva týmu Big Shock Racing (editováno)