Dakar 2019: Team De Rooy si před koncem protrpěl smolný den

Rubrika: Kamiony, Rally Dakar  
/ Aktualizováno:

V předposlední etapě Rally Dakar 2019 se chtěl Gerard de Rooy ještě pokusit zamíchat kartami na medailových pozicích kategorie kamionů. Byla to poslední šance. Poslední dlouhá a náročná rychlostní zkouška.

Proti však byla technika. Konkrétně problémy s chlazením. De Rooy si musel vybrat, jestli zastaví a opraví chladicí systém, nebo pojede dál pomaleji.

„Jakmile se něco pokazí, už nic nejde podle plánu. Bylo to velice frustrující,“ řekl Gerard de Rooy po dojezdu do bivaku v Piscu. „Motor byl hodně horký a před opravou by musel nejdřív vychladnout, takže oprava by trvala moc dlouho. Ale nikdo tuhle etapu nezvládl bez problémů.“

V cíli se ukázalo, že to nebylo špatné rozhodnutí. Na poměry kategorie kamionů nebyla 31minutová ztráta na vítězného Nikolajeva nijak extrémně veliká.

Federico Villagra, Rally Dakar 2019

Do potíží se ve středu dostali i další jezdci hájící barvy De Rooyova týmu. Federico Villagra položil své Iveco na bok. Zpět na kola mu pomohl De Rooy, ovšem Argentinec ztratil hodinu a čtyřicet minut a jeho náskok na čtvrté pozici před nyní pátým Alešem Lopraisem se ztenčil na 17 minut. A to není žádná jistota ani před tak krátkou speciálkou, jakou bude ta čtvrteční (112 km).

Ještě hůř dopadl Ton van Genugten, který se po osmé etapě posunul před Lopraise na páté místo celkově. Problémy s převodovkou však byly příčinou více než čtyřhodinové ztráty a opětovného poklesu nejen za českého jezdce, ale i za Sergeje Vjazoviče s Mazem. A více než 50 minut nechal na trati i Maurik van den Heuvel, jehož posádka tentokrát hodně bojovala s navigací.

Ton van Genugten, Rally Dakar 2019

Pokud jsou časy uvedené v průběžném pořadí konečně správné, pak De Rooy na vedoucího Nikolajeva před poslední etapou ztrácí více než hodinu a půl a od druhého Sotnikova jej dělí skoro hodina. Šance na změnu pořadí tudíž zůstává spíš už jen v teoretické rovině.

„Na Dakaru ale nikdy nevíte. Každému se může kdykoliv ještě něco přihodit,“ ví De Rooy moc dobře i z vlastních zkušeností. „Kamaz včera taky ztratil hodinu a v závodě už jim zůstaly jen dva kamiony. Tohle je opravdový Dakar. Náročný. Přesně takový, jaký má být. Pro zisk špičkového výsledku je ale nutné, aby do sebe vše zapadlo. Může přijít selhání, ale jenom jedno. Ne dva dny za sebou a rozhodně ne po celý týden.“

A s leaderem týmu souhlasí i Maurik van den Heuvel: „Všichni jsme měli problémy moc často. Nevydržel výfuk, porouchalo se řízení, byly problémy s motorem, s turbodmychadlem. Nebýt toho všeho… Ale na ‚kdyby‘ se nehraje, to vím moc dobře. Připravují Dakar tak, aby likvidoval všechno: lidi, kamiony i servisní tým. A daří se jim to. Podívejte se, jak málo účastníků zbylo v závodě. U nás už to taky začíná vypadat spíš jako na vrakovišti než u špičkového týmu.“

Mohlo by vás zajímat

Aleš Loprais, testování v Maroku, 2024

Aleš Loprais po testech odřekl účast na Marocké rally

Počátkem října absolvoval Aleš Loprais v Africe testování nově postaveného kamionu Iveco Powerstar, s nímž se měl následně zúčastnit Rallye du Maroc. Na jejím startu však bude posádka InstaTrade Loprais Teamu De Rooy FPT chybět.

Více...
InstaTrade Loprais Teamu De Rooy FPT, Dakar 2025

Aleš Loprais na Dakaru 2025 s novým vozem i posádkou

Aleš Loprais otevírá novou kapitolu svého působení na dakarské rally. Frenštátský závodník opouští kabinu Pragy V4S DKR a přesedá za volant vozu Iveco Powerstar.

Více...
Aleš Loprais, Dakar 2024

Dakar 2024: Aleš Loprais, Jaroslav Valtr ml., Jiří Stross a Instaforex Loprais Praga Team slaví stříbro

Dlouhé čekání je u konce. Aleš Loprais se na Rally Dakar vrací na stupně vítězů v konečném hodnocení

Více...

Napište komentář:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Mobile Sliding Menu