Je dobojováno! Letošní 41. ročník nejslavnější dálkové rally na světe je u konce. Pořadatelé slibovali jeden z nejtěžších Dakarů v historii a řada posádek včetně severočeského konstruktérského týmu MKR Technology to jistě potvrdí. Vždyť z jednačtyřiceti kamionů se do cílové Limy dostalo pouhých čtrnáct. Ti, kteří měli více štěstí, mohli ve druhém týdnu závodu pokračovat alespoň v „malém“ Dakaru. A v něm byl třetím nejrychlejším kamionem Gert Huzink právě s Renaultem ze Židovic.
„Přiznávám, že pro mě je závěr velmi smutný. V předposlední etapě zradil motor Januse van Kasterena, který nakonec zůstal přes noc v dunách. Místo, abychom slavnostně dojeli do cílové Limy, jsme se ho vydali hledat. Byl to konec, který si nikdo z nás takhle ani nechtěl představit. Už na začátku jsem říkal, že je ale zásadní Dakar dokončit hlavně ve zdraví, protože Dakar umí být sakra nevyzpytatelný. Máme štěstí, že ve zdraví to bylo, ale všichni samozřejmě chceme víc: udělat výsledek. A to se nám tak úplně nepovedlo. Radost ale můžeme mít z Gerta Huzinka, který kamion dovezl do cílové Limy a tím situaci zachránil,“ shrnul se smíšenými pocity letošní Dakar Mario Kress, šéf severočeského konstruktérského týmu MKR Technology.
Závěrečná 10. etapa z Pisca do Limy už byla spíše symbolická. I tak ale posádky musely urazit téměř tři sta šedesát kilometrů, na kterých bylo sto dvanáct měřených. Za půl druhé hodiny si s nimi poradil vítězný Holanďan van Genugten. Do poslední etapy už nenastoupil Janus van Kasteren z týmu Mammoet Rallysport. Jeho Renault zradil v předposlední etapě závodní agregát, a posádka místo, aby si vychutnala slavnostní dojezd, čekala v dunách, kam se pro ni vydal podpůrný mechanický tým.