Předposlední etapa Qatar Cross-Country Rally 2019 přinesla zajímavé pokračování souboje o druhé místo mezi Yazeedem Al-Rajhim a Kubou Przygońskim. Smolná však byla pro Miroslava Zapletala s Markem Sýkorou.
V pondělí museli účastníci úvodního podniku Světového poháru FIA v cross-country rally (FIA World Cup for Cross-Country Rallies) zdolat dvě rychlostní zkoušky (228 km a 121 km).
Vedení v soutěži si upevnili Nasser Al-Attiyah s Mathieuem Baumelem. Na druhé dnešní speciálce si tovární posádka Toyoty sice připsala až pátý čas, ale první test vyhrála. V průběžném hodnocení tak katarsko-francouzská dvojice zvýšila svůj náskok už na více než dvanáct a půl minuty.
„Po startu první zkoušky jsme měli defekt. Proto jsme pak jeli naplno a ztrátu jsme dohnali,“ popsal v cíli etapy Nasser Al-Attiyah. „Do druhé speciálky jsme šli s tím, že potřebujeme hlavně dojet a neriskovat. Nebyl to snadný den. Hodně foukalo a prášilo se. Navíc navigace není jednoduchá, pokud jedete první.“
Al-Rajhi uniká Przygońskému
Vítěz loňského ročníku katarské rally Kuba Przygoński (Mini) přišel včera o druhou příčku celkové klasifikace. Před polského závodníka se prosadil Yazeed Al-Rajhi s Toyotou týmu Overdrive Racing. Jezdec ze Saudské Arábie dnes nedal obhájci světového poháru šanci.
Navzdory třem defektům byl na první speciálce o dvě minuty a dvanáct sekund rychlejší než reprezentant Orlen Teamu, jehož bilance defektů byla totožná. Druhou erzetu Al-Rajhi dokonce vyhrál. Na ní byl Przygoński sice jen o osm sekund pomalejší, přesto jeho odstup od průběžně druhého Al-Rajhiho narostl před závěrečnou etapou už na tři minuty a čtrnáct sekund.
„Během 80 kilometrů nás postihly tři defekty a já si přestal věřit,“ přiznal Kuba Przygoński. „Bez tří rezerv se jede těžko. Pak už jsme se snažili jen přežít. Stačil by jeden kámen a měli bychom po závodě. Bez čtvrtého kola bychom nemohli pokračovat. Zítra musíme zaútočit a zvolit správnou strategii.“
Bernhard ten Brinke (Toyota) si spravil náladu po dvou nevydařených etapách. V sobotu a v neděli Nizozemce přibrzdily defekty, poškozené řízení i navigační chyby. Dnes ráno začal druhým časem, když nestačil jen na Al-Attiyaha, a druhý test dne dokončil s minutovou ztrátou jako čtvrtý.
Přesto si stále teprve zvyká na obnovenou spolupráci s belgickým navigátorem Tomem Colsoulem.
„Dnes to bylo o něco lepší než včera. První rychlostní zkouška byla dobrá. Udělali jsme jen jeden defekt, jinak jsme jeli hezky čistě. Navigace byla dobrá,“ pochvaloval si Bernhard ten Brinke. „A celkem dobrá byla i druhá část. Jen jsme se museli dvakrát otáčet v dunách, protože jsme byli na špatné straně. To nás stálo několik sekund.“
Celkově se druhá tovární posádka Toyoty posunula na šestou pozici za Vladimira Vasiljeva (BMW) a Yasira Hamada Seaidana (Mini).
Stopku vystavila poloosa
Ten Brinke si polepšil na úkor Miroslava Zapletala a Marka Sýkory. Česko-slovenská posádka s Fordem F-150 Evo týmu OffroadSport musela z ranní speciálky odstoupit kvůli poškozené pravé zadní poloose. Vynechala tak druhý pondělní test a v úterý může v soutěži pokračovat jen za cenu obrovské penalizace a bez naděje na umístění mezi nejlepšími.
Ve třídě T3 (SxS) dál zcela suverénně vládnou Reinaldo Varela a Gustavo Gugelmin s Maverickem továrního týmu Monster Energy Can-Am. Po čtyřech z pěti etap vedou Brazilci před Rusem Fjodorem Vorobjovem o více než dvě a půl hodiny.
„Navigace dnes byla obtížná, ale takový je prostě Katar. Ve druhé speciálce jsme projížděli krásnými dunami a nám se dařilo. Před druhým v pořadí máme velmi slušný náskok, proto si dáváme pozor, abychom se neztratili a neublížili autu,“ vysvětlil taktiku Reinaldo Varela.
V úterý 26. února uzavře katarskou rally pátá etapa, jejíž speciálka měří 264 kilometrů.