Vítěz loňského ročníku Světového poháru FIA v cross-country rally Kuba Przygoński vyšel z úvodního podniku letošní sezony naprázdno. Vůz Mini John Cooper Works Rally, který pro polský Orlen Team připravuje německá společnost X-raid, neprošel závěrečnou technickou kontrolou.
Przygoński se svým novým navigátorem Timem Gottschalkem původně soutěž dokončil na třetím místě za Nasserem Al-Attiyahem a Yazeedem Al-Rajhim s Toyotami. Při technické kontrole po soutěži byl však jejich vůz o čtyři kilogramy lehčí, než povolují pravidla.
Úřadující šampion jel v Kataru poprvé s vylepšeným Mini JCW Rally, s nímž v lednu na Dakaru vybojoval Nani Roma druhé místo celkově.
Podle vyjádření X-raidu se hmotnost vozu dostala pod hranici 1 850 kilogramů kvůli extrémnímu opotřebení pneumatik v poslední etapě.
„Velice se Kubovi omlouváme, protože to byla výhradně naše chyba,“ říká manažer týmu X-raid Sven Quandt. „Očekávali jsme, že v důsledku opotřebení bude každá pneumatika v cíli etapy o více než kilo lehčí než na jejím startu. Kvůli drsnému terénu však každá z gum ztratila na váze dvě a půl kila. Navíc došlo ke změně v pravidlech, kvůli které jsme také přišli o svou hmotnostní rezervu. Za to se musím Kubovi a Timovi omluvit.“
Odebrání bodů je pro polského závodníka o to bolestnější, že letošní kalendář světového poháru čítá jen pět podniků. Jakákoliv ztráta se bude jen obtížně dohánět a zvlášť v případě, kdy hlavní favorit Al-Attiyah získal v Kataru maximální možný počet 30 bodů.
Na třetí místo v konečném hodnocení se posunul Rus Vladimir Vasiljev (BMW), na poslední bodovanou pozici postoupil Miroslav Zapletal (Ford).
Druhým podnikem Světového poháru FIA v cross-country rally 2019 bude pětidenní Abu Dhabi Desert Challenge. Soutěž odstartuje 31. března.