Ollie Roučková provětrala svůj Maverick X RS v Německu

Rubrika: S×S  
/ Aktualizováno:

Olga Roučková a její dakarský Can-Am Maverick X RS mají za sebou první závod od návratu z Peru. Novopečená držitelka ceny Elišky Junkové se o víkendu zúčastnila druhého podniku německé série Endurance Masters.

Prostředí německého cross-country šampionátu zná Ollie Roučková dobře už z minulosti, kdy v jeho rámci sbírala úspěchy na čtyřkolce. O víkendu však na náročné písčité tratě v Boxbergu vyrazila poprvé se strojem kategorie side-by-side (SxS).

„Byla to krátká, ale náročná trať. Jeden okruh trval čtyři minuty, jenže už od druhého kola se v měkkém písku vyjely hluboké koleje, což závodu přidávalo na náročnosti,“ popisuje Olga Roučková.

V rámci prvního ostrého svezení po Dakaru 2019 absolvovala Ollie dvě třicetiminutové rozjížďky.

„Na jednu stranu to bylo málo, ale na druhou tak akorát. Brala jsem to jako trénink a jako první jarní svezení. Ale ve srovnání s tím, na co jsem byla zvyklá na čtyřkolce, to bylo hodně zvláštní. Závody, které jsem jezdila se čtyřkolkou, trvaly od 90 minut do tří hodin.“

Ollie Roučková, Endurance Masters Boxberg 2019
Ollie Roučková, Can-Am Maverick X RS. Endurance Masters Boxberg 2019. © Ollie Racing Team

První rozjížďka bolela

Hned první jízda s sebou přinesla jistou nepříjemnost.

„Při předjíždění jsem doplatila na nepozornost jednoho ze soupeřů. Tlačil se do prostoru, kde neměl místo, a narazil do mě z pravé strany. Vůbec jsem to nečekala, trochu jsem si odrazila rameno a musela jsem s tím pak bojovat v obou rozjížďkách. Naštěstí to nijak neodnesla technika a ani pro mě to není velká komplikace. Trochu to bolí, není to stoprocentní, ale v tréninku mě to neomezuje.“

Dakarský Can-Am není úplně ideální technikou pro závody německé série, z pochopitelných důvodů ale Ollie jela právě s Maverickem X RS.

„Ve srovnání s ostatními bylo naše autíčko opravdový mastodont. Dakarský speciál je mnohem těžší než malé agilní sériové vozy,“ upozorňuje Ollie.

Přesto obsadila v konkurenci patnácti jezdců sedmé místo. Důležitější než výsledek byly další ujeté kilometry a čas strávený za volantem svého speciálu, který po návratu z Dakaru prošel důkladnou údržbou a v dalším průběhu roku jej čekají některá vylepšení.

„V Boxbergu na autě nic nového nebylo, ale na dílně už máme rozpracované jednotlivé projekty, které budeme v průběhu roku aplikovat.“

V rámci Endurance Series by se Ollie měla znovu představit 6. dubna při závodě v Marisfeldu. V plánu jsou také velké mezinárodní podniky. Prvním z nich by měla být španělská Baja Aragón, která se pojede 25. až 27. července jako čtvrtý podnik Světového poháru FIA v cross-country bajách.

Již tuto neděli (24. března) se Olga Roučková společně s týmem Moto Racing Group (MRG) zúčastní Mogul Dakar Setkání na Autodromu v Sosnové u České Lípy.

Mohlo by vás zajímat

Aleš Loprais, testování v Maroku, 2024

Aleš Loprais po testech odřekl účast na Marocké rally

Počátkem října absolvoval Aleš Loprais v Africe testování nově postaveného kamionu Iveco Powerstar, s nímž se měl následně zúčastnit Rallye du Maroc. Na jejím startu však bude posádka InstaTrade Loprais Teamu De Rooy FPT chybět.

Více...
InstaTrade Loprais Teamu De Rooy FPT, Dakar 2025

Aleš Loprais na Dakaru 2025 s novým vozem i posádkou

Aleš Loprais otevírá novou kapitolu svého působení na dakarské rally. Frenštátský závodník opouští kabinu Pragy V4S DKR a přesedá za volant vozu Iveco Powerstar.

Více...
Aleš Loprais, Dakar 2024

Dakar 2024: Aleš Loprais, Jaroslav Valtr ml., Jiří Stross a Instaforex Loprais Praga Team slaví stříbro

Dlouhé čekání je u konce. Aleš Loprais se na Rally Dakar vrací na stupně vítězů v konečném hodnocení

Více...

Napište komentář:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Mobile Sliding Menu