Normální lidé obvykle nechtějí přijít do pekla. Ne úplně normální lidé, kteří již „okusili z pekelné hostiny“ se naopak snaží peklu vyhnout. Jak si tedy vysvětlit, že závodníci, kterým většina předpovídala konec závodění, se chtějí vrátit na místo činu, kde před rokem málem přišli o život?
Stalo se to 15. dubna 2018, během úvodní etapy Morocco Desert Challenge, do které startovali coby obhájci vítězství z první pozice. Jejich speciál Ford Ranger dvě stě metrů před cílem a v rychlosti 180 km/h narazil do břehu neoznačené hluboké jámy a devětkrát se otočil přes střechu. Těch hrůzostrašných 14 vteřin změnilo všechno. Posádka díky bohu vyvázla bez vážnějších zranění a po mnoha náročných měsících je nyní opět v plné kondici a připravena závodit. Naproti tomu závodní speciál musel být znovu postaven prakticky od nuly. Z původního vozu se dala použít pouze převodovka a zadní diferenciál. Tomáš s Davidem ale napjali veškeré síly, aby stihli sestavit schůdný rozpočet na opravu Rangeru a mohli se 13. dubna 2019 vrátit na start největšího afrického závodu Morocco Desert Challenge 2019.
Otázkou je, zda může bájný Fénix opět povstat z popela? Tomáš Ouředníček a David Křípal jsou odhodláni bojovat ze všech sil. Podle svých slov mají stále „závodní srdce“. Jejich motto „nikdy to nevzdám“ se může jevit jako klišé, ale jejich závodní kariéra dokazuje, že to myslí vážně.
Stačí jen zmínit Dakar 2018, kdy Tomáš s tehdy dakarským nováčkem Davidem Křípalem dovezli Ranger do cíle nejtěžšího Dakaru v historii i přes řadu technických potíží a neustálého balancování na hraně odstoupení ze závodu. Jako byla například vysilující neuvěřitelná čtyřiačtyřicetihodinová nonstop jízda v Bolívii.
Česká posádka se ale nevrací do minulosti, soustředí se na budoucnost. V Maroku musí dokončit „rozdělaný byznys“… A buďme si jistí, že udělá maximum, aby si vynahradila loňskou smůlu a opět se postavila do čela podniku Morocco Desert Challenge, druhého největšího pouštního závodu na světě.
Tisková zpráva týmu South Racing CE