Ozdobou druhé etapy Morocco Desert Challenge 2019 byl především pokračující souboj Skylera Howese a Joana Pedrera o vedení mezi motocyklisty. Nové leadery mají kategorie aut, kamionů i čtyřkolkářů.
*** Druhá etapa provedla účastníky MDC oblastí Západní Sahary. Startovala v Abettehu, po 402 kilometrech končila ve Smaře a celá se jela jako rychlostní zkouška.
Moto/Quad: Pat na špici
*** Skyler Howes jedoucí s Husqvarnou týmu Klymčiw Racing oslavil dnešní 27. narozeniny výborným druhým časem v etapě, přestože do ní startoval jako první a musel tak při navigaci spoléhat pouze sám na sebe. V cíli byl jen o 49 sekund pomalejší než Joan Pedrero s KTM. I to ale Španělovi stačilo, aby Američana v průběžném pořadí dostihl. Oba se po dvou dnech se shodným časem dělí o první příčku, navíc s výrazným náskokem před nejbližším z pronásledovatelů.
*** Joan Pedrero: „Sto kilometrů jsme jeli v mlze, což bylo obtížné a nebylo možné jet na hraně. Pak už bylo jasno a trať byla velice rychlá. Skyler to měl dnes těžké. Jel první a navigace byla opět velice obtížná. Roadbook je perfektní, ale je to náročná rally. Dobrý trénink na Dakar.“
*** Skyler Howes: „Dnes poprvé jsem na velké rally startoval jako první. Bylo to hodně rychlé, kamenité a poměrně nebezpečné, protože v takové rychlosti nejste schopní pokaždé předem správně odhadnout velikost kamenů před vámi. Obtížnost zvyšovala také mlha v úvodu. Při dotankování byl Pedrero šest minut přede mnou, ale v závěru jsem dokázal většinu ztráty smazat. Souboj s Joanem je velká zábava, protože umí být velice rychlý. Myslím, že rozhodne to, kdo udělá méně chyb.“
*** Díky 3. času dne poskočil v celkovém hodnocení Ad Hofmans (Husqvarna) z 19. na 3. pozici. Na vedoucí dvojici však Nizozemec ztrácí už více než 47 minut!
*** Zbyněk Olmer jun. (KTM, Czech Beer Rally Team) zůstává nejlepší z českých jezdců. Dnes byl patnáctý (+56:20 min), celkově klesl ze 4. na 10. místo (+1:14:24 hod).
*** Průběžné pořadí dalších jezdců českých týmů:
12. Petr Vlček (Klymčiw, KTM) +1:26:17
23. Martin Novotný (Czech Beer, KTM) +2:02:24
26. Gee Motzkin (Klymčiw, KTM) +2:12:10
30. Marian Starý (Klymčiw, Husqvarna) +2:37:36
40. Zbyněk Olmer (Czech Beer, KTM) +3:22:55
*** Simon Vitse (Yamaha) byl dnes nejrychlejší mezi quadisty. Vítěze úvodní etapy Alexe Brusselerse (E-ATV) porazil o minutu a 13 sekund a celkově před Nizozemcem vede o minutu a 11 sekund. Třetí příčku udržel Vitseův bratr Antoine (Yamaha), jehož odstup však výrazně narostl (+42:42).
Auto: Van Loon odčinil penalizaci
*** Erik van Loon zvládl druhou speciálku o 13 minut a 43 sekund rychleji než Paulo Ferreira (oba Toyota), který musel dvakrát měnit proraženou pneumatiku. Nizozemec tak vystřídal Portugalce na čele průběžné klasifikace. Před svým soupeřem má nyní k dobru 4 minuty.
*** Porucha převodovky připravila o třetí příčku Jeana-Pascala Bessona (Peugeot). Na medailové pozice se tak posunul Jihoafričan Hennie de Klerk s Volkswagenem (+39:21).
*** Tomáš Ouředníček s Davidem Křípalem (Ford) obsadili v etapě 10. místo (+42:46) a v průběžném pořadí klesli ze 7. na 8. příčku (+1:00:14).
SxS: Sólista Lauwers stoupá
*** Richard Doux (Can-Am) vyhrál etapu s více než 5minutovým náskokem před Marcem Lauwersem (Can-Am), jenž jede rally bez navigátora. Doux díky tomu poskočil z 25. na 8. místo (+41:00).
*** Philippe Pinchedez s Jeanem Brucym (Can-Am) byli dnes čtvrtí (+14:18) a celkově vedou před Lauwersem o necelých sedm minut.
Kamiony: MAZ se dere vpřed
*** Roeland Voerman (MAN) vyhrál druhou etapu a v průběžné klasifikaci se posunul z 5. místa do vedení. Tři a tři čtvrtě minuty ztrácí druhý Peter Versluis s dalším Manem. Igor Bouwens (Iveco) byl dnes pátý (+9:09), ale i to stačilo, aby se celkově vyhoupl z 10. na 3. příčku (+18:48).
*** Vítěz úvodní etapy Martin van den Brink (Renault) byl v neděli devátý (+27:41) a klesl těsně za medailové pozice (+21:14). Více než hodinu na speciálce ztratil Gert Huzink, který s dalším Renaultem spadl ze 2. na 13. místo (+57:14).
*** Martin van den Brink: „Měli jsme dva defekty. Jednou jsem trefil kámen, ale druhou zničenou pneumatiku neumím jednoduše vysvětlit. Ale defekty nejsou na takové trati žádnou výjimkou. Po výměně druhého kola jsme už neriskovali a jeli bezpečně do cíle.“
*** K útoku zatroubily obě posádky továrního týmu MAZ. Sergeje Vjazoviče s novým kapotovaným 6440RR připravila o vítězství v etapě 10minutová penalizace. Šéf běloruského týmu tak v neděli obsadil druhou příčku (+1:02) a mezi truckery se stal „skokanem dne“, když se posunul ze 14. na 5. pozici (+24:06). Alexej Višnevskij s trambusovým 5309RR byl v etapě třetí (+6:28) a celkově si polepšil ze 13. na 7. místo (+28:55).
*** Sergej Vjazovič: „Dnešek byl dobrý a bezproblémový. Auto se chová skvěle, užíváme si jízdu a udržujeme vysoké tempo. Už to vypadalo na vítězství v etapě, ale teď jsme zjistili, že jsme na dvou místech o 13 a 21 metrů minuli skryté body. Ukázalo se, že jsme v prachu jeli mimo správnou cestu. Za každý bod jsme dostali 5minutovou penalizaci. S kamionem jsme moc spokojení a budeme bojovat dál!“