Van den Brink je už celkově třetí

Rubrika: Tiskové zprávy  

Opět v elitní pětici přijíždí pilot Martin van den Brink. Po šesté etapě dálkové rally Morocco Desert Challenge mu ale průběžně patří třetí pozice. Parťák Huzink je v desítce.

„Odstartovali jsme jako třetí a prvních několik kilometrů to bylo dobré. Jenže nás najednou začala opět zlobit převodovka, která nám z ničeho nic vypadla do neutrálu. Na nějakých pěti kilometrech se nám to stalo asi desetkrát. Je hrozné, že na test drivu bylo všechno v pořádku, ale v závodě se to stalo znovu. Přitom jsme si mysleli, že jsme tenhle problém, který nás potkal i den před tím, vyřešili. Naštěstí pomohlo, že jsme restartovali jednotku. Pak už se to sice neopakovalo, ale stejně z toho zůstáváme nervózní. Stát se to v jinou dobu, může to být i nebezpečné,“ popsal palubní mechanik Daniel Kozlovský útrapy, se kterými posádka týmu Mammoet Rallysport musela v průběhu etapy bojovat.

V rámci šestého závodního dne na posádky čekala třistadvacetikilometrová prověrka ze Zagory do Merzougy. Závodníci přitom strávili v dunách nějakých padesát kilometrů.

„První přišly po sto padesáti kilometrech. Tam jsme nabrali mírnou ztrátu, když jsme jednu z dun museli objíždět. Naopak ve druhé dunové pasáži jsme už zase trochu získali. To je v daný moment mnohem zábavnější, když ostatní předjíždíte,“ pousmál se Kozlovský, který nakonec cílem se svým pilotem Martinem van den Brinkem projel v pátém nejrychlejším čase.Na vítězného Višňovského ztratil čtvrt hodiny.

Gert Huzink, Morocco Desert Challenge 2019
Gert Huzink / Rob Buursen / Martin Roesink, Renault K-520, Riwald Dakar Team. Morocco Desert Challenge 2019. © MKR Technology

To kolega z Riwald Dakar Teamu Gert Huzink se tentokrát pral s navigací a nakonec byl dvanáctý tři čtvrtě hodiny za vítězem.

„Kluci prý bloudili snad čtyřicet minut. K tomu měnili prasklou pneumatiku, takže takový den blbec, ale tady se zamotat není nijak složité,“ sdělil Kozlovský.

Celkovou klasifikaci stále vede Vjazovič na MAZu. Třetí van den Brink na něj ztrácí půl hodiny. Gert Huzink se propadl na devátou příčku.

Páteční předposlední sedmá etapa z Merzougy do Bouarfy je v mnoha směrech nej – se svými 427 km je nejdelší v letošním ročníku a současně na posádky čekají největší duny, když začnou severojižním přechodem nejvyšších dun Maroka Erg Chebbi, za nimiž následuje další část dun v Erg Znaigui.

Výsledky – 6. etapa (Zagora – Merzouga, 324 km):
1. Vishneuski (MAZ) 4:51:23
2. Viazovich (MAZ) +2:20
3. Versluis (MAN) +15:14
4. Fazekas (Scania) +15:27
5. van den Brink (Renault Trucks) +16:07
12. Huzink (Renault Trucks) 45:09

Celkově:
1. Viazovich (MAZ) 27:23:08
2. Voerman (MAN) +30:35
3. van den Brink (Renault Trucks) +38:23
4. Versluis (MAN) +39:31
5. Vishneuski (MAZ) +44:57
9. Huzink (Renault Trucks) +1:51:55

Tisková zpráva MKR Technology (editováno)

Mohlo by vás zajímat

Aleš Loprais, testování v Maroku, 2024

Aleš Loprais po testech odřekl účast na Marocké rally

Počátkem října absolvoval Aleš Loprais v Africe testování nově postaveného kamionu Iveco Powerstar, s nímž se měl následně zúčastnit Rallye du Maroc. Na jejím startu však bude posádka InstaTrade Loprais Teamu De Rooy FPT chybět.

Více...
InstaTrade Loprais Teamu De Rooy FPT, Dakar 2025

Aleš Loprais na Dakaru 2025 s novým vozem i posádkou

Aleš Loprais otevírá novou kapitolu svého působení na dakarské rally. Frenštátský závodník opouští kabinu Pragy V4S DKR a přesedá za volant vozu Iveco Powerstar.

Více...
Aleš Loprais, Dakar 2024

Dakar 2024: Aleš Loprais, Jaroslav Valtr ml., Jiří Stross a Instaforex Loprais Praga Team slaví stříbro

Dlouhé čekání je u konce. Aleš Loprais se na Rally Dakar vrací na stupně vítězů v konečném hodnocení

Více...

Napište komentář:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Mobile Sliding Menu