Hino Team Sugawara prochází obdobím zásadních změn. Tou navenek nejvýraznější bude nasazení nového kapotovaného kamionu. Soutěžní premiéru absolvuje Hino 600 při červencové Silk Way Rally.
Teruhito Sugawara nahradil na pozici ředitele svého otce Jošimasu, jenž v dubnu v 77 letech ukončil bohatou závodnickou kariéru a zároveň odešel i z čela týmu. Nový šéf má nyní volné ruce a začal tým přebudovat k obrazu svému.
Nově byly zřízeny pozice vedoucího vývoje a hlavního inženýra, kterým podléhá na sedm desítek lidí. Změny ve struktuře organizace se však netýkají pouze sekce vývoje a stavby vozů. K restrukturalizaci a posílení dochází také v oblasti logistiky a podpory.
S automatem i rozšířenou posádkou
S Teruhitovým nástupem spojil Hino Team Sugawara představení nové zbraně pro Dakar a další cross-country rally, byť její vývoj pochopitelně začal ještě pod Jošimasovým vedením.
Soutěžní Hino 600 vychází z modelové řady středně těžkého nákladního vozu vyráběného v USA pro americký a kanadský trh. Stejně jako u jiných kapotovaných kamionů má přesun kabiny více do středu vozu zlepšit jízdní vlastnosti, přispět k příznivějšímu rozložení hmotnosti a zvýšit komfort posádky. Podobně jako většina týmů z absolutní špičky vsadili i Japonci u nového kamionu na automatickou převodovkou.
Srdcem vozu je osvědčený přeplňovaný šestiválec A09C-TI. Hino tak zůstává i s novou technikou věrné kategorii kamionů s motory o objemu do 10 litrů, v níž Teruhito Sugawara z posledních dvanácti dakarských ročníků nevyhrál pouze jediný (2009).
Při zachování shodného rozvoru náprav a šířky je kapotovaný kamion o 175 kg těžší, o 10 cm vyšší a 8 cm kratší než dosud používané Hino 500 (Ranger).
Na rozdíl od předchozích let, kdy posádky japonských strojů tvořili pouze dva členové, jsou v kabině nového speciálu instalovány tři sedačky. Přítomnost specializovaného palubního mechanika má lehkým japonským strojům, resp. jejich pilotům, umožnit agresivnější přístup k průběhu závodu. Podle představ vedení týmu by i díky tomu měla být Hina v budoucnu schopná opět atakovat přední příčky v absolutní klasifikaci kategorie kamionů.
Sugawara (zatím) sází na jistotu
Nástup kapotovaného speciálu ale ještě neznamená konec trambusového předchůdce. Díky pokračujícímu vývoji se Ranger může pochlubit vyšším výkonem motoru. A také v jeho kabině přibyla třetí sedačka.
Na Silk Way Rally se Hino Team Sugawara představí s oběma vozy. S osvědčeným Rangerem pojede Teruhito Sugawara, jehož v posádce doplní Judži Močizuki a Hirokazu Somemija.
Za volant kapotovaného Hina 600 se představí Ikuo Hanawa, který má bohaté zkušenosti z domácích i zahraničních cross-country rally, ale také například ze slavného závodu do vrchu na americkém Pikes Peaku. Japoncovými spolujezdci budou Sejiči Suzuki a Judai Hanawa.
Hino 600 | Hino 500 Ranger |
|
Motor | A09C-TI přeplňovaný vznětový řadový šestiválec |
|
Objem | 8866 ccm | |
Max. výkon | 750 koní při 2600 ot/min | |
Max. točivý moment | 2314 Nm při 1200 ot/min | |
Pohon | stálý pohon všech kol | |
Převodovka | automatická (6 st.) | manuální (6 st.) |
Pneumatiky | Michelin XZL+ 14.00R20 | |
Hmotnost | 8480 kg | 8305 kg |
Délka | 6620 mm | 6700 mm |
Šířka | 2500 mm | |
Výška | 3100 mm | 3000 mm |
Rozvor | 4170 mm | |
Palivová nádrž | 760 l |