Ještě před samotnou soutěží absolvoval Petr Hozák na specifické trati plné kamení úspěšný soukromý test. Po administrativních a technických přejímkách přišel na řadu shakedown a páteční superspeciálka. V té se české posádce dařilo. Přestože startovala až jako devatenáctá a v těžkém terénu musela předjet dva soupeře, připsala si šestý nejrychlejší čas. Ovšem už v prvním sobotním průjezdu osmdesátikilometrové zkoušky nastaly komplikace. V brodu se uvolnila přední kapota, kterou museli Hozák s Kilianem nechat na trati. Ve druhém průjezdu přišlo dokonce odstoupení ze soutěže.
„Italská soutěž je oproti ostatním evropským podnikům zcela specifická. Jezdí se ve vyschlých řečištích a přes brody, které letos byly na několika místech hodně hluboké. To se nám také stalo osudným. V sobotu ráno se nám zamlžilo okno a já toho moc neviděl. Najednou jsme byli na boku a asi šest ochotných diváků nás dostalo zpět na kola. Poškození našeho vozu nebylo veliké, ale ve spojení s kamenitou cestou jsme se rozhodli, že odstoupíme a pošetříme auto. Na opravu máme vlastně jen tři týdny, pak musíme opět vyrazit na jih Evropy. Ve Španělsku jsem již startoval, a tak se na místní tratě moc těším,“ zhodnotil italské vystoupení Petr Hozák.
FIA World Cup for Cross-Country Bajas pokračuje čtvrtým podnikem na konci července ve Španělsku. Právě Baja Aragón byla pro Petra Hozáka v roce 2016 prvním cross-country závodem po jeho přestupu z klasických rally.
Tisková zpráva Rockstar Energy AVE Teamu (editováno)