Posádka Sergeje Vjazoviče s kapotovaným Mazem 6440RR byla nejrychlejší i na první dlouhé rychlostní zkoušce letošního ročníku Silk Way Rally. Po dvou etapách si Bělorusové vybudovali na čele průběžného hodnocení už téměř sedmiminutový náskok.
Pondělní etapa Silk Way Rally 2019 provedla účastníky malebnou krajinou Burjatské republiky z Bajkalsku do Ulan-Ude. Ze 414 kilometrů se rovná polovina jela na čas v rámci měřeného úseku.
Vítězové krátké nedělní speciálky Sergej Vjazovič, Anton Zaporoščenko a Andrej Žigulin vyráželi na trať jako první z posádek kategorie kamionů. V první polovině testu se drželi na druhé pozici s více než minutovým odstupem od Antona Šibalova s Kamazem. Na rozdíl od soupeře ale perfektně zvládli závěr speciálky a v jejím cíli se mohli radovat z druhého etapového vítězství v řadě, které pochopitelně znamená také upevnění vedoucí pozice v průběžné klasifikaci.
Z pilotů Kamazu si dnes nejlépe počínal Andrej Karginov. Obhájci loňského vítězství trval průjezd rychlostní zkouškou o tři a půl minuty déle než Vjazovičovi. Druhý čas dne posunul Karginova na druhou příčku i v celkovém součtu.
Anton Šibalov chtěl Vjazoviče připravit o průběžné vedení a na mezičasech se ve virtuálním pořadí na první příčku skutečně vyhoupl. V závěru testu však ztratil skoro šest a tři čtvrtě minuty a po dvou dnech je třetí.
„Náročná speciálka kvůli obrovskému množství kamení. Museli jsme měnit kolo,“ vysvětlil příčinu ztráty Anton Šibalov. „Celkově jsme jeli dobře, ale defekt rozhodil náš rytmus. Ani nevím, kolikrát jsme dojeli Vjazoviče a dávali mu znamení, aby nás nechal předjet. Vždycky tvrdí, že signalizaci neslyší. Proto jsme museli jet v prachu za ním.“
„Požádali jsme organizátory závodu, aby situaci prozkoumali a zkontrolovali přístroj ve Vjazovičově voze. Pokud nefunguje, je nutné jej vyměnit nebo opravit. Jestliže fungoval a posádka signál obdržela, pak by měl [Vjazovič] vysvětlit své chování,“ uvedl manažer ruského týmu Sergej Savostin. „Upozorňuji, že se nejedná o protest, ale o žádost o vyjasnění situace. Kamaz-Master neusiluje o žádné sankce, jde nám jen o dodržování pravidel. Je potřeba zkontrolovat data z přístroje ve Vjazovičově stroji. V našem přístroji jsou data o všech signálech uložena.“
Jak ruský tým žádal, k situaci se vyjádřil i Sergej Vjazovič: „Pro kamiony to dnes bylo místy tak úzké, že jsme museli zvolnit, abychom bezpečně projeli. V jedné pasáži jsme dostihli několik vozů kategorie T3, ale neměli jsme je kudy předjet. Ztratili jsme trochu času, Anton Šibalov jednou použil signalizační zařízení, ale neměli jsme možnost, jak ho pustit před sebe. Jakmile jsme se dostali na širší cestu, buginy nám uvolnily cestu.“
Martin van den Brink s Renaultem z dílen židoveckého MKR Technology v pondělí vybojoval etapový bronz (+6:25 min) a postoupil z páté na čtvrtou pozici. Od třetího Šibalova dělí Nizozemce dvě a půl minuty.
Výrazně si polepšil Ajrat Mardějev s dalším Kamazem. Dvojnásobný vítěz SWR začal v neděli velmi opatrně. Dnes ale dosáhl shodného času jako Šibalov a poskočil z dvanácté na pátou příčku.
Radost v táboře týmu MAZ-Sportauto kalí potíže obou trambusových 5309RR. Po včerejšku třetího Alexeje Višněvského zradil palivový systém a etapu nedokončil. Alexandr Vasiljevskij ztratil v důsledku technických problémů 27 minut.
Další kategorie:
AUTOMOBILY: Al-Rajhi neobhájí, suverénní Al-Attiyah
MOTOCYKLY: Sunderland útočí, Novotná si polepšila
Předchozí etapa:
V úterý přivítá účastníky Silk Way Rally poprvé v historii soutěže Mongolsko. Etapa z Ulan-Ude do Ulánbátaru měří celkem 691 kilometrů a je druhá nejdelší z letošního ročníku.
Trať rychlostní zkoušky (243 kilometrů) šplhá nahoru a dolů a bude náročná na navigaci. Úvod v horách (až 1000 m n. m.) zkomplikuje změť cest, nebezpečí představují hluboké strže. V další části speciálky sestoupí soutěžící do lesů v podhůří, budou se muset vypořádat s několika brody, aby se následně znovu vrátili do hor (až 1500 m n. m.). Závěr testu se pojede na planině se spoustou paralelních cest.
Silk Way Rally 2019 KAMIONY Průběžné pořadí po 2. etapě |
|||
1. | Vjazovič / Zaporoščenko / Andrej Žigulin | MAZ 6440RR | 3:04:14 |
2. | Karginov / Mokjejev / Malkov | Kamaz 43509 | +6:57 |
3. | Šibalov / Nikitin / Tatarinov | Kamaz 43509 | +7:38 |
4. | Van den Brink / De Graaff / Van den Brink | Renault CBH 385 | +10:08 |
5. | Mardějev / Svistunov / Kreněv | Kamaz 43509 | +15:13 |
6. | Garrouste / Minaudier / Martinez | Iveco Trakker | +16:52 |
7. | Kuprijanov / Kuprijanov / Galjautdinov | Kamaz 4326 | +19:32 |
8. | Hanawa / Hanawa / Suzuki | Hino 600 | +25:59 |
9. | Vasiljevskij / Novikov / Muriljev | MAZ 5309RR | +31:42 |
10. | Sugawara / Somemija / Močizuki | Hino 500 | +32:55 |