V první etapě Silk Way Rally 2019 na čínském území se domácí jezdci nadechli k útoku. S buginami se jim dařilo v dunách. Ale nestačilo to. Rychlejší závěr speciálky hrál do karet Toyotám.
První rychlostní zkouška na čínském území postavila před účastníky letošního ročníku Silk Way Rally také první porci kilometrů ve vysokých dunách pouště Gobi. V etapě z Bayinbaolige do Che-lan-šanu se výhody domácího hřiště pokusili využít místní závodníci.
Dosud druhý Liu Kun (SMG) po první třetině vedl těsně následován trojicí Al-Attiyah, Serradori, Han Wei. Jenže pak se k němu Štěstěna obrátila zády. Číňan etapu kvůli poškozenému zavěšení nedokončil a vypadl z boje o umístění na stupních vítězů.
Nasser Al-Attiyah a Mathieu Baumel se v poušti drželi ve vedoucí skupině a na tvrdším povrchu v další části soupeřům ujeli. Do cíle dorazili o čtyři minuty a 35 sekund rychleji než Erik van Loon s dalším Hiluxem týmu Overdrive. Díky tomuto výsledku narostl Katařanův celkový náskok téměř na hodinu.
Ještě nikdy v historii Silk Way Rally nedokázali žádní jezdci vyhrát sedm etap za sebou. A nikomu se to dosud nepodařilo ani na žádné jiné mezinárodní cross-country rally srovnatelného významu.
Přesto zůstává Nasser Al-Attiyah stále velice pevně nohama na zemi: „Než dojedeme do cíle v Tun-chuangu, musíme zdolat ještě dvě etapy a stát se může cokoliv. Nijak se nesnažíme o vítězství v každé etapě, prostě jedeme svým tempem. Dnes jsme viděli kousek čínské pouště a znovu opakuji, že ještě není konec.“
Van Loon výrazně ztratil kvůli technickým problémům v úvodu rally. Od té doby pravidelně dokončuje etapy mezi nejrychlejšími a v průběžném pořadí vystoupal už na třináctou pozici.
„Pamatoval jsem si, že poušť Gobi je krásná, ale netušil jsem, že je až tak nádherná,“ neskrýval nadšení Erik van Loon. „Absolvovali jsme úžasnou speciálku. Duny byly neuvěřitelně vysoké. Na některých místech jsme nedokázali jet po stopách motorek až na vrchol a museli jsme si hledat vlastní cestu. Velbloudí tráva dala zabrat jak autu, tak mému krku. Děkuji Sébastienu Delaunayovi za špičkovou práci. Nebojím se říct, že je nejlepším navigátorem, jakého jsem za uplynulých dvanáct let měl po svém boku.“
Jérôme Pelichet s Optimusem sice od prvních mezičasů mírně zaostával, speciálku dokončil s téměř desetiminutovým odstupem jako pátý, přesto si polepšil. Liu Kuna vystřídal na druhé pozici.
Francouze drží pod tlakem další Číňan Han Wei (Geely). Dnes byl o tři a půl minuty rychlejší a je celkově třetí. Bojující dvojici nyní dělí minuta a 36 sekund.
Podobně jako van Loona přibrzdila v prvním týdnu technika také Mathieua Serradoriho s buggy Century. Ani Francouz ale neztratil motivaci a díky třetímu času se v neděli posunul z osmé na šestou pozici.
Předchozí etapy:
6. etapa: Bloudící Al-Attiyah málem přišel o neporazitelnost
5. etapa: Al-Attiyah po první polovině stoprocentní
4. etapa: Al-Attiyah nepolevuje, vyhrává počtvrté v řadě
3. etapa: Al-Attiyah kontroluje situaci
2. etapa: Al-Rajhi neobhájí, suverénní Al-Attiyah
1. etapa: Králem první etapy Nasser Al-Attiyah
Předposlední etapa Silk Way Rally 2019 zavede v pondělí 15. července soutěžící z Che-lan-šanu do Ťia-jü-kuan. Rychlostní zkouška dlouhá 290 kilometrů nabídne znovu kombinaci dun, písečných úseků a rychlejších šotolinových tratí.
Silk Way Rally 2019 AUTOMOBILY Průběžné pořadí po 8. etapě |
|||
1. | Al-Attiyah / Baumel | Toyota Hilux | 18:05:42 |
2. | Pelichet / Larroque | Optimus | +59:58 |
3. | Han / Min | Geely SMG Buggy | +1:01:34 |
4. | Sun / Ma | Hanwei Motor. SMG Buggy | +1:21:42 |
5. | Zhang / Qin | Hanwei Motor. SMG Buggy | +1:39:01 |
6. | Serradori / Lurquin | Century CR6 | +1:42:10 |