Van den Brink dojel Silk Way čtvrtý

Rubrika: Tiskové zprávy  
/ Aktualizováno:

Je dobojováno! Závodní kamiony jsou v cíli. Letošní Silk Way Rally končí. Do nadvlády ruských Kamazů se dokázal procpat jen Martin van den Brink, pilot Renaultu z dílny severočeského MKR Technology. Poslední desátou etapu dokončil na šesté příčce a v konečném zúčtování je čtvrtý.

„Splnili jsme si plán. Chtěli jsme být celkově v nerychlejší pětce a to se nám povedlo. Udělali jsme řadu změn, které teď mohli otestovat. Přiznám, že jsme trochu přiškrtili výkon motoru, což se samozřejmě podepsalo na rychlosti, ale pro nás je zásadní závod dojíždět a zapracovat na životnosti a spolehlivosti celého stroje. Martin jel výborně a celý tým fungoval skvěle, takže já jsem spokojený, protože stále máme možnost se posouvat, a myslím, že jdeme správnou cestou,“ sdělil Mario Kress, hlavní konstruktér závodního kamionu Renault CBH, se kterým pilot Martin van den Brink právě dokončil prestižní Silk Way Rally.

Závěrečná etapa z Ťia-jü-kuanu do Tun-chuangu měřila v součtu přes pět set padesát kilometrů. Dvě stě pětapadesát měla měřená rychlostí prověrka. S tou si nejlépe poradil Rus Anton Šibalov, který svým vítězstvím jen podtrhnul celkové prvenství. V etapě na Šibalova pouhou půl minutu ztratil parťák jedoucí s Kamazem Andrej Karginov. Martin van den Brink přijel šestý.

V konečném účtování jsou v elitní pětce hned čtyři Kamazy, mezi které se dokázala vtěsnat pouze posádka severočeského Renaultu. Na pódium se však nedostala. Zvítězil Šibalov před Karginovem a Mardějevem.

Martin van den Brink, Silk Way Rally 2019
Martin van den Brink/Wouter de Graaff/Mitchel van den Brink, Renault CBH 385, Mammoet Rallysport. Silk Way Rally 2019. © MKR Technology

Renault Truck přezdívaný Sherpa je čtvrtý se ztrátou necelé dvě a čtvrt hodiny. Jeho posádku tvořil pilot Martin van den Brink, Martinův syn Mitchel van den Brink v roli mechanika a navigátor Wouter de Graaff.

Čtvrtý Kamaz Sergeje Kuprijanova na pátém místě za holandskou sestavou zaostal o další dvě hodiny.

Letos si posádky musely na Silk Way Rally poradit s deseti náročnými etapami, které odstartovaly v Rusku a vedly přes Mongolsko do Číny. Celkem závodníci ujeli 5007 kilometrů, ze kterých bylo 2593 měřených.

Z devíti ročníků dokázali osm opanovat právě piloti Kamazu. Jejich nadvládu mohl letos „utnout“ Sergej Vjazovič s Mazem, který ale po havárii v osmé etapě musel své účinkování v závodě předčasně ukončit. Vedení se ujal Šibalov, jenž získal své první vítězství na Silk Way Rally.

Tisková zpráva MKR Technology (editováno)

Mohlo by vás zajímat

Aleš Loprais, testování v Maroku, 2024

Aleš Loprais po testech odřekl účast na Marocké rally

Počátkem října absolvoval Aleš Loprais v Africe testování nově postaveného kamionu Iveco Powerstar, s nímž se měl následně zúčastnit Rallye du Maroc. Na jejím startu však bude posádka InstaTrade Loprais Teamu De Rooy FPT chybět.

Více...
InstaTrade Loprais Teamu De Rooy FPT, Dakar 2025

Aleš Loprais na Dakaru 2025 s novým vozem i posádkou

Aleš Loprais otevírá novou kapitolu svého působení na dakarské rally. Frenštátský závodník opouští kabinu Pragy V4S DKR a přesedá za volant vozu Iveco Powerstar.

Více...
Aleš Loprais, Dakar 2024

Dakar 2024: Aleš Loprais, Jaroslav Valtr ml., Jiří Stross a Instaforex Loprais Praga Team slaví stříbro

Dlouhé čekání je u konce. Aleš Loprais se na Rally Dakar vrací na stupně vítězů v konečném hodnocení

Více...

Napište komentář:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Mobile Sliding Menu