Baja Aragón: Macík dohnal ztrátu a vede

Posádka Martina Macíka má za sebou první závodní den s novým speciálem Iveco PowerStar. V průběhu úvodní etapy Baji Aragón smazala téměř dvouminutovou ztrátu a do sobotní části soutěže půjde z první pozice.

Do Baji Aragón 2019 odstartovalo devět kamionů. K horkým favoritům patřily české posádky Martina Macíka ml. a Jaroslava Valtra s novými speciály Iveco.

Na trať úvodní rychlostní zkoušky (165 km) se jako první vydal obhájce loňského vítězství Valtr se svými syny Jaroslavem mladším a Michalem. Do poloviny testu se rodinná posádka držela v kontaktu s vedoucím Macíkem. Jenže na 124. km se naděje šternberského jezdce na vynikající výsledek rozplynuly. Žluté Iveco zastavil pravděpodobně spadlý řemen.

Valtrovi sice přibližně po hodině a půl pokračovali, ale za třetím mezičasem (132. km) opustili trať rychlostní zkoušky a po běžných komunikacích se vydali zpět do bivaku v Teruelu. Přidělený čas odsunul žluté Iveco na chvost startovního pole.

Martin Macík s navigátorem Františkem Tomáškem a debutujícím palubním mechanikem Davidem Švandou měli první speciálku výborně rozjetou. Ještě na 132. kilometru vedli s náskokem 5:39 min před Španělem Aguirregaviriou s Mercedesem, jenže v úplném závěru se dostali do potíží.

Martin Macík/František Tomášek/David Švanda, Iveco Powerstar, Big Shock Racing. Baja Aragón 2019. © Big Shock Racing

„Do posledního kilometru to bylo dobré, pak jsme ale prorazili gumu. Musím říct, že takhle jsem se už dlouho neproletěl. Byl tam takový výjezd na druhou pistu, v roadbooku jen jeden vykřičník. Ale když jsme vyletěli nahoru, byla tam asi půlmetrová až metrová díra. Tu jsme nabrali, Karel se vznesl a šel pravá, levá, nahoru, dolů,“ popsal Martin Macík v cíli speciálky. „Nějak jsme to ustáli. Odnesli jsme to prasklou gumou, máme ohnuté nějaké péro, ale nic hrozného.“

Vedení se ujal Aguirregaviria. Nezbytná výměna pneumatiky odsunula Macíka na druhou pozici (+1:42 min).

Na kratší podvečerní erzetě (87 km) byl Macík nejrychlejší, přestože jel tři čtvrtiny testu v náročném kamenitém terénu bez serva. Aguirregaviriu porazil o tři minuty a šest sekund a odsunul jej na druhou pozici. Třetí je Španěl Javier Mariezcurrena s Tatrou Jamal ostravského týmu Fesh Fesh.

Valtr dosáhl s opraveným vozem třetího času (+4:11 min), celkově však se ztrátou dvou a půl hodiny figuruje až na devátém místě. Nicméně výsledek tentokrát není pro Valtr Racing Team nijak důležitý. Ve Španělsku jde hlavně o ostrý test nového vozu.

O konečných výsledcích Baji Aragón rozhodnou dvě sobotní speciálky. Bojovat se bude na stejných úsecích jako v pátek. Na rozdíl od dneška však kamiony začnou kratší erzetou Sur a na závěr se budou muset vypořádat se 165 kilometry testu Notre.

Baja Aragón 2019
KAMIONY
po 1. etapě (RZ2)
1. Macík / Tomášek / Švanda Iveco PowerStar 3:55:41
2. Aguirregaviria / Salisi / Perera Mercedes 1844-SK +2:06
3. Mariezcurrena / Irribaren / Vitoria Tatra Jamal +26:27
4. Jacoste / Celma / Piera Mercedes 1844-AK +40:42
5. Herrero / Hernando / Berasategi MAN TGA 480 6×6 +50:34
6. Vila / Martinez / Rey MAN 19 422 +1:16:23
7. Gonzalez / Gonzalez / Salviat Tatra Jamal +1:23:08
8. Del Pozo / Cesterosi / Cerezo / Garcia Pegaso 2223 +1:38:40
9. Valtr / Valtr / Valtr Iveco PowerStar +2:30:59
Exit mobile version