Z pěti českých jezdců, kteří byli přihlášeni na Hungarian Baja v elitní kategorii T1, se nakonec špičce světového poháru v bajách postaví v přímém souboji jen trojice. Své původní záměry museli na poslední chvíli přehodnotit Petr Hozák a Tomáš Ouředníček.
Petr Hozák se po technických problémech na Baje Aragón rozhodl pro výměnu poloos u svého Hummeru RS. Nové komponenty však nedorazily včas a Rockstar Energy AVE Team byl nucen na účast na maďarské baje rezignovat. Do Světového poháru FIA v cross-country bajách by se měl vrátit na přelomu srpna a září, kdy se v okolí Štětína pojede Baja Poland.
Nepříjemnost potkala na poslední chvíli také Tomáše Ouředníčka, jehož Ford Ranger Phoenix zůstal doma.
„Při přípravě vozu jsme zjistili, že řízení netěsní dobře a hrozí zablokování,“ vysvětlil Tomáš Ouředníček. „Náhradní řízení nebylo možné včas dopravit ze servisu z Francie a start s poškozeným by byl příliš riskantní.“
Ouředníček s navigátorem Davidem Křípalem proto zvolili stejnou variantu jako před rokem, kdy maďarskou baju nedokončili. Do Várpaloty zamířili znovu se starším Hummerem H3 Evo I. Soutěže se zúčastní v rámci maďarského šampionátu (TROB) ve skupině TH. V ní jsou kromě české posádky přihlášeny ještě další dvě.
O body do hodnocení světového poháru se poperou Martin Prokop s Janem Tománkem (Ford Raptor RS Cross-Country), Miroslav Zapletal se slovenským navigátorem Markem Sýkorou (Ford F-150 Evo) a Zdeněk Pořízek s Pavlem Vaculíkem (Ford F-150).
Hungarian Baja 2019 odstartuje dnes odpoledne sedmikilometrovou superspeciálkou. V sobotu a v neděli čekají na posádky další čtyři měřené úseky. Celkem pořadatelé připravili 588 kilometrů rychlostních zkoušek.