Tomáš Ouředníček a David Křípal získali na Hungarian Baja poháry za první místo v kategorii TH. Závod, jehož centrem byla poprvé maďarská Várpalota, byl pátým podnikem Světového poháru FIA v cross-country bajách a zároveň čtvrtým dějstvím maďarského mistrovství.
Maďarská baja nezačala pro Tomáše Ouředníčka a Davida Křípala dobře. Kvůli technickým problémům svého Fordu Ranger nastoupila posádka se starším Hummerem. Soutěže se tudíž neúčastnila v rámci světového poháru ve skupině T1, ale v kategorii TH se zapojila do boje v maďarského šampionátu. Na jeho účastníky čekala o něco kratší trať o celkové délce 599 kilometrů, z nichž se 446 jelo na čas.
V prologu potřebovali Ouředníček s Křípalem zajet dobrý čas, který by jim zajistil přední startovní pozici pro sobotní první dlouhou speciálku. Ovšem prolog byl pro později startující automobily zrušen.
„V pátek jsme bohužel nemohli závodit, protože superspeciálka byla zrušena kvůli nehodě špičkového dakarského závodníka Dirka von Zitzewitze, kterému přejeme rychlé uzdravení. Kvůli zrušení prologu jsme museli v sobotu v první rychlostní zkoušce startovat jako poslední vůz, nicméně jsme auto, které startovalo před námi, předjeli hned na pátém kilometru. Naše tempo bylo dobré, dokázali jsme si vytvořit slušný náskok,“ popsal Tomáš Ouředníček. „Odpoledne jsem byl v jedné zatáčce moc rychlý a zadní pneumatika vyskočila z ráfku, takže jsme museli vyměnit kolo. Naštěstí náš náskok byl tak velký, že jsme se tím nemuseli nijak stresovat.“
„V první nedělní erzetě jsme opět startovali jako poslední za všemi vozy SSV, ale mezera mezi dvěma kategoriemi byla dostatečně velká. Měl jsem dobrý výhled, bez prachu, alespoň prvních dvacet kilometrů. Poté jsme začali dohánět zbylé vozy SSV. Většina závodníků byla velmi férová a nebránila nám v předjíždění, bohužel ale ne všichni.“
„V poslední fázi závodu jsme museli startovat mezi vozy SSV a jeden z nich nám třicet kilometrů nedal možnost k předjetí. Později se nám přišel řidič omluvit a ukázalo se, že jsme měli problém se systémem sentinel. Bohužel jsme kvůli tomuto incidentu nemohli jet naším tempem v nejrychlejší části tratě a tím jsme ztratili značné množství času.“
„Auto fungovalo perfektně, David také, a tak jsme suverénně vyhráli naši kategorii TH. Bohužel v této kategorii bylo startovní pole velmi malé, navíc naši rivalové měli technické problémy. Snažili jsme se jet naplno bez poškození auta a zbytečného riskování.“
„Na této rally jsme skvěle potrénovali na Dakar, hlavně předjíždění vozů SSV v hustém prachu. Trať byla perfektní, počasí bylo skvělé. Myslím si, že tohle byla moje první Hungarian Baja bez vody a bahna. Celkově hodnotím tento víkend pozitivně. I když jsme sem museli přijet se starším autem, naše časy byly slibné i v porovnání s těmi v klasifikaci světového poháru,“ řekl Ouředníček.
„Nezávodili jsme už dva měsíce a být zpátky na trati při Hungarian Baja bylo skvělé,“ pochvaloval si David Křípal. „Trať byla velmi hezká, střídaly se na ní rychlé a technické části. Z pohledu navigátora to nebylo velmi komplikované, roadbook byl perfektní. Neměli jsme žádný problém, až na tu pneumatiku v sobotu a nefungující interkom posledních třicet kilometrů v neděli.“
Tým i nadále pokračuje v přípravách na Rally Dakar 2020 v Saúdské Arábii a plánuje druhou polovinu sezóny s ohledem na tento cíl.
Tisková zpráva týmu South Racing CE (editováno)