Při pátečním prologu polské baji potěšily své fanoušky především domácí hvězdy, ale spokojenost panuje také v česko-slovenském táboře. Miroslav Zapletal s Markem Sýkorou figurují před náročnou sobotou na třetí pozici.
Sedmikilometrovou trať u Štětína zdolali nejrychleji Kuba Przygoński s Timem Gottschalkem.
„Jelo se na písku, bylo tam pár skoků a taky několik kaluží, kde to klouzalo. Bylo nepříjemné, že jsme přes zablácené sklo a pracující stěrače chvíli skoro nic neviděli,“ popsal podmínky Kuba Przygoński. „Máme před sebou další dva dny. Musíme se maximálně koncentrovat hlavně na dvě dlouhé sobotní erzety. Rozhodně pojedeme naplno, abychom bojovali na špici. Zvolnit případně musíme jen v kalužích, protože s takhle těžkým vozem se na blátě nejede snadno. Ostatně je to auto postavené spíš do písku než na mokro.“
Polsko-německá posádka Orlen Teamu byla o dvě a půl sekundy rychlejší než Krzysztof Hołowczyc a Łukasz Kurzeja s identickým Mini JCW Rally.
„Je to začátek. Po roce opět ve svém oblíbeném Mini. Dívali jsme se na mezičasy a v úvodu jsme byli rychlejší než Kuba. Ale měli jsme i menší problém, když jsme se v úzké zatáčce dostali mimo trať. Navíc jsem úplně nedokázal využít neuvěřitelných možností auta. Dá se s ním jet ještě o hodně rychleji. Zítra to zkusíme,“ slíbil Krzysztof Hołowczyc.
Třetí čas si na superspeciálce připsali Miroslav Zapletal a Marek Sýkora s Fordem dřevohostického Offroadsportu.
„Ráno jsem si trať dvakrát projel na kole a myslím, že se to vyplatilo. Celkem jsem věděl, kudy to jde. Prolog pro nás nedopadl špatně, ale je to jenom začátek, závody končí až v neděli. Je potřeba jet bez zásadních chyb a věřit, že auto vydrží. Těšíme se na další dva dny,“ shrnul Miroslav Zapletal.
Čtvrtý čas je povzbuzením pro Litevce Benediktase Vanagase a jeho polského navigátora Sebastiana Rozwadowského s Toyotou.
„Prolog byl pro cross-country poněkud netypický, protože jsme si ho mohli projet na kole a napsat si poznámky. Takže jsme jeli bez roadbooku, ale na rozpis. Zítra to bude něco jiného,“ přibližuje Sebastian Rozwadowski. „Nezávodili jsme tu tři roky, některá specifika jsme trochu pozapomněli, přesto věřím, že se po pár kilometrech dostaneme do slušného tempa. Ale nechceme úplně riskovat. V Itálii a Španělsku jsme měli vážné problémy s motorem, proto je pro nás důležité dojet do cíle. Připravujeme se na Dakar, každý závodní kilometr je pro nás velice cenný.“
Orlando Terranova a Ronnie Graue (Mini All4 Racing) zaznamenali sedmý čas. Větší starost než umístění však vedoucímu muži průběžného pořadí Světového poháru FIA v cross-country bajách dělal jeho odstup. Po pouhých sedmi kilometrech vyšplhal už téměř k půlminutě.
Večer si desítka nejrychlejších volila startovní pořadí pro sobotní část úvodní etapy. Kuba Przygoński vyrazí na trať jako druhý za Hołowczycem, Zapletal pojede třetí, Terranova šestý. Devátý je po prologu i ve startovní listině Petr Hozák s Hummerem.
Martin Macík, František Tomášek a David Švanda tvoří posádku jediného kamionu ve startovním poli letošního ročníku Baja Poland. Z 42 startujících vozů patřila jejich Ivecu v pátek 30. pozice. Za Przygońskim zaostal Macík o minutu a 35 sekund.
„Bylo to rychlé a opravdu hodně uskákané a uklouzané, protože všude je bláto. Musíme teď zkontrolovat zavěšení, protože nám to opravdu hodně skáče,“ odhalil v cíli prologu Martin Macík, na co se budou muset mechanici týmu Big Shock Racing zaměřit.
V sobotu jsou na programu dva průjezdy rychlostní zkouškou, jejíž trať měří 220 kilometrů a je vytyčena ve vojenském prostoru.
Baja Poland 2019 AUTOMOBILY pořadí po SSS |
|||
1. | Przygoński / Gottschalk | Mini JCW Rally | 5:59,2 |
2. | Hołowczyc / Kurzeja | Mini JCW Rally | +2,5 |
3. | Zapletal / Sýkora | Ford F-150 Evo | +8,6 |
4. | Vanagas / Rozwadowski | Toyota Hilux | +10,8 |
5. | Vasiljev / Žilcov | Toyota Hilux | +17,5 |
6. | Małuszyński / Małuszyńska | Mini All4 Racing | +20,7 |
7. | Terranova / Graue | Mini All4 Racing | +23,9 |
8. | Molgo / Jandrowicz | Ford F150 | +25,5 |
9. | Hozák / Kilian | Hummer H3 RS | +39,6 |
10. | Navarro / Solà | Can-Am Maverick X3 | +39,7 |