Víkendová baja v Rostově na Donu byla pro Kamaz-Master především dalším testem v rámci příprav na lednovou Rally Dakar. Sestava z Naběrežnych Čelnů nasadila trojici Kamazů 43509, ale kompletní stupně vítězů tentokrát neopanovala.
Připravená trať Baji Rostov, která byla pro kamiony třetím ze čtyř podniků letošní sezony ruského šampionátu, vzala na poslední chvíli za své. Po přesunu kolony tanků donskou stepí, o kterém ruská armáda organizátory neinformovala, zůstala řada plánovaných úseků nesjízdná. Solidní cesty se proměnily v oraniště s hlubokými kolejemi. Pořadatelé tak měli problémy s konečnou podobou rychlostních zkoušek, které byly podle většiny účastníků spíše jednoduché.
„Terén v Rostově je specifický. Cesty jsou rovné, velice rychlé, vedou mezi obdělávanými poli. Jedeš maximální rychlostí, pak přijde devadesátistupňová zatáčka mezi jiná pole a zase naplno. A tak je to skoro celý den,“ shrnul Anton Šibalov, který závod absolvoval společně s navigátorem Dmitrijem Nikitinem a mechanikem Ivanem Tatarinovem.
Při neúčasti běloruského Mazu neměly Kamazy v kategorii kamionů rovnocenné soupeře. Na prvních třech místech se usadily hned po tříkilometrovém čtvrtečním prologu a situaci kontrolovaly i v pátek, kdy z původně plánovaných 250 km rychlostních zkoušek zbylo jen 160.
Závěrečnou třetí etapu tvořily dvě speciálky (93 a 165 km). Sobota se obešla bez rušení erzet, i když na start druhého měřeného úseku čekaly posádky o dvě hodiny déle, než bylo původně plánováno. Zásadní událostí dne však byly potíže jednoho z hlavních favoritů.
„Přijeli jsme do úzkého místa mezi rákosím, kde byla zakopaná odvodňovací trubka a u ní jáma,“ přiblížil kritický okamžik Šibalov. „Kolo zapadlo do jámy, kterou nebylo možné včas zaregistrovat, a prudce kleslo. Protože trubka nebyla do země uložena rovně ale pod úhlem, prudce nás to pod stejným úhlem odhodilo do nevelké prohlubně v rákosí. Auto po dopadu nadskočilo, znovu přistálo a najednou se překulilo na levý bok.“
„Posádka Eduarda Nikolajeva nám pomohla vrátit auto zpět na kola, nicméně pořadatelé mě a Váňu Tatarinova odvezli sanitkou na vyšetření. Byli jsme v šoku a na místě nebylo jasné, jak na tom jsme. Zbytek dne jsme strávili v rostovské nemocnici. Ale vypadá to dobře. Po návratu domů absolvujeme ještě jednu prohlídku a budeme makat na opravě a přípravě auta. Času do dalších závodů zbývá málo.“
Průběh závěrečného dne podrobněji popsal také Eduard Nikolajev: „Prvních devadesát kilometrů jsme jeli prakticky pořád na mokru. Místy byla trať hodně úzká a lemovaná roklemi. Proto jsem byl opatrný a zvykal si na auto, na kterém je spousta novinek.“
„Na 75. kilometru druhé erzety jsme viděli převrácený vůz Antona Šibalova, ale posádka nikde. Než jsme zastavili, odpoutali se a doběhli k autu, začali naštěstí vylézat z kabiny. Ukázalo se, že jejich kamion je po silném nárazu poměrně značně poškozený. Převrátili jsme ho na kola a zbytek nechali na organizátorech, lékařích a asistenci našeho týmu. Druhou část erzety jsme vypustili, protože jsme všichni tři mysleli hlavně na Antonovu posádku.“
Vítězství v kategorii kamionů si připsali Andrej Karginov, Andrej Mokjejev a Igor Leonov. Druzí skončili Eduard Nikolajev, Jevgenij Jakovlev a Bogdan Karimov. Šibalovem uvolněné místo na stupních vítězů obsadil Alexej Chlebov s Gazem 33088.
V celkovém hodnocení zvítězili bratři Andrej a Vladimir Novikovovi se speciálem G-Force BARS.