Dakar 2020 se nezadržitelně blíží. Posádka kamionu týmu Big Shock Racing ve složení Martin Macík, František Tomášek a David Švanda se v těchto dnech připravuje na start v pětietapové Rallye du Maroc, nejzásadnější prověrce před dalším ročníkem dakarského závodu.
V Maroku budou mít mechanici poslední možnost ladit Macíkův nový kamion Iveco, kterému nikdo neřekne jinak než Karel.
„Změkčilo se řízení a řazení, aby jízda byla pohodlnější. Přeorganizovali jsme také kompletní uspořádání doprovodného servisního vozu. Teď už si budeme hrát jen s nastavením,“ říká šéf týmu Martin Macík starší.
Závod je důležitý také pro navigátora Františka Tomáška, protože systém navigace je zcela totožný s dakarským.
Motocyklista Jan Brabec marocký závod vynechá, aby mohl dokončit rehabilitaci a neohrozil tak svůj start na příštím Dakaru.
„Rozhodl jsem se vypustit Maroko. Nechci to pokoušet. Mám plnou nohu šroubů, takže rozumnější teď bude dál tu řádit s fyzioterapeuty a trenérem. Chci se poctivě připravit na Dakar,“ vzkazuje Jan Brabec.
Po návratu z Maroka už přijdou na řadu poslední úpravy před prosincovým odesláním Macíkova kamionu, motorky Jana Brabce, pojmenované po babičce Anežka, „bydlíku“ a dalších doprovodných vozů do Saúdské Arábie. Na konci prosince tým Big Shock Racing odletí do města Džidda, kde Dakar 5. ledna 2020 startuje.
Tisková zpráva týmu Big Shock Racing [editováno, kráceno]