Overdrive vstupuje do kategorie SxS

Rubrika: S×S  
/ Aktualizováno:

Upravené technické předpisy Mezinárodní automobilové federace (FIA) pro kategorii Side-by-Side přilákaly dalšího významného hráče. Vlastní stroj třídy T3.1 Prototype staví Overdrive Racing.

Belgická společnost se vydává podobnou cestou jako francouzský PH Sport, který se v posledních letech také věnuje přípravě cross-country speciálů jiných značek, ale už v létě představil vlastní SxS pojmenované Zéphyr.

V dílnách ve Villers-le-Bouillet vznikl speciál „OT3 by Overdrive“, který je osazen šestistupňovou převodovkou, litrovým přeplňovaným motorem o výkonu 177 koňských sil a váží 890 kilogramů.

„Rozhodli jsme se, že postavíme čistokrevný prototyp úplně od nuly. Naším cílem bylo naplno využít nových předpisů představených technickou komisí FIA,“ vysvětluje ředitel Overdrivu Jean-Marc Fortin. „OT3 je raketa postavená tak, aby byla výkonná a lehká. Věřím, že v něm máme velice konkurenceschopný vůz připravený účastnit se nejnáročnějších a nejproslulejších offroadových závodů světa. Program oznámíme brzy.“

OT3 by Overdrive

Při prvních zkouškách využil Overdrive zkušeností trojnásobného dakarského vítěze Nassera Al-Attiyaha, pro něhož Fortinova společnost připravuje tovární Toyotu Hilux. Testování v Maroku absolvoval také Cyril Despres, na kterého před Dakarem 2020 nezbylo místo v konkurenčním týmu X-raid nasazujícím vozy Mini.

„OT3 mě opravdu překvapilo. V první řadě svou stabilitou. Inženýři si pohráli s předpisy a postavili auto široké 2,08 metru. Využili také svých zkušeností a vytvořili opravdu pevné a tuhé šasi, což buginám kategorie side-by-side normálně chybí,“ popisuje pětinásobný vítěz Rally Dakar v kategorii motocyklů a dvojnásobný vítěz Silk Way Rally Cyril Despres. „Díky tomu je ovládání v technických pasážích velmi precizní. Motor je výkonný a výhled z kokpitu fantastický. Při testech jsme neměli žádné zásadní problémy, což je trochu překvapení, protože projekt je teprve na začátku. Ještě je potřeba trochu upravit zavěšení, ale pak budou muset všichni s OT3 při závodech počítat.“

„OT3 bylo v Maroku dobré od prvních kilometrů. Jsem si jistý, že bude potřebovat další testy a ujet další kilometry, ale je to dobrý základ,“ míní Nasser Al-Attiyah.

Mohlo by vás zajímat

Aleš Loprais, Dakar 2025

Dakar 2025: Aleš Loprais po roce znovu na stupních vítězů

Aleš Loprais s Davidem Křípalem a Darekem Rodewaldem se s Dakarem 2025 rozloučili pátým etapovým vítězstvím, které v průběhu tohoto ročníku vybojovali. V konečném hodnocení kategorie kamionů patří posádce InstaTrade Loprais Teamu De Rooy FPT třetí příčka.

Více...
Aleš Loprais, Dakar 2025

Dakar 2025: Aleš Loprais zůstává po předposlední etapě třetí

Rychlostní zkouška předposlední etapy Rally Dakar 2025 se jela výhradně v dunách Pusté končiny a posádka Aleše Lopraise

Více...
Aleš Loprais, Dakar 2025

Dakar 2025: Loprais vyhrál druhou etapu v řadě

Aleš Loprais, David Křípal a Darek Rodewald vyhráli desátou etapu Rally Dakar 2025, v kategorii kamionů si dílčí vítězství připsali letos již počtvrté a podruhé v řadě.

Více...

Napište komentář:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Mobile Sliding Menu