Overdrive vstupuje do kategorie SxS

Rubrika: S×S  
/ Aktualizováno:

Upravené technické předpisy Mezinárodní automobilové federace (FIA) pro kategorii Side-by-Side přilákaly dalšího významného hráče. Vlastní stroj třídy T3.1 Prototype staví Overdrive Racing.

Belgická společnost se vydává podobnou cestou jako francouzský PH Sport, který se v posledních letech také věnuje přípravě cross-country speciálů jiných značek, ale už v létě představil vlastní SxS pojmenované Zéphyr.

V dílnách ve Villers-le-Bouillet vznikl speciál „OT3 by Overdrive“, který je osazen šestistupňovou převodovkou, litrovým přeplňovaným motorem o výkonu 177 koňských sil a váží 890 kilogramů.

„Rozhodli jsme se, že postavíme čistokrevný prototyp úplně od nuly. Naším cílem bylo naplno využít nových předpisů představených technickou komisí FIA,“ vysvětluje ředitel Overdrivu Jean-Marc Fortin. „OT3 je raketa postavená tak, aby byla výkonná a lehká. Věřím, že v něm máme velice konkurenceschopný vůz připravený účastnit se nejnáročnějších a nejproslulejších offroadových závodů světa. Program oznámíme brzy.“

OT3 by Overdrive

Při prvních zkouškách využil Overdrive zkušeností trojnásobného dakarského vítěze Nassera Al-Attiyaha, pro něhož Fortinova společnost připravuje tovární Toyotu Hilux. Testování v Maroku absolvoval také Cyril Despres, na kterého před Dakarem 2020 nezbylo místo v konkurenčním týmu X-raid nasazujícím vozy Mini.

„OT3 mě opravdu překvapilo. V první řadě svou stabilitou. Inženýři si pohráli s předpisy a postavili auto široké 2,08 metru. Využili také svých zkušeností a vytvořili opravdu pevné a tuhé šasi, což buginám kategorie side-by-side normálně chybí,“ popisuje pětinásobný vítěz Rally Dakar v kategorii motocyklů a dvojnásobný vítěz Silk Way Rally Cyril Despres. „Díky tomu je ovládání v technických pasážích velmi precizní. Motor je výkonný a výhled z kokpitu fantastický. Při testech jsme neměli žádné zásadní problémy, což je trochu překvapení, protože projekt je teprve na začátku. Ještě je potřeba trochu upravit zavěšení, ale pak budou muset všichni s OT3 při závodech počítat.“

„OT3 bylo v Maroku dobré od prvních kilometrů. Jsem si jistý, že bude potřebovat další testy a ujet další kilometry, ale je to dobrý základ,“ míní Nasser Al-Attiyah.

Mohlo by vás zajímat

Aleš Loprais, testování v Maroku, 2024

Aleš Loprais po testech odřekl účast na Marocké rally

Počátkem října absolvoval Aleš Loprais v Africe testování nově postaveného kamionu Iveco Powerstar, s nímž se měl následně zúčastnit Rallye du Maroc. Na jejím startu však bude posádka InstaTrade Loprais Teamu De Rooy FPT chybět.

Více...
InstaTrade Loprais Teamu De Rooy FPT, Dakar 2025

Aleš Loprais na Dakaru 2025 s novým vozem i posádkou

Aleš Loprais otevírá novou kapitolu svého působení na dakarské rally. Frenštátský závodník opouští kabinu Pragy V4S DKR a přesedá za volant vozu Iveco Powerstar.

Více...
Aleš Loprais, Dakar 2024

Dakar 2024: Aleš Loprais, Jaroslav Valtr ml., Jiří Stross a Instaforex Loprais Praga Team slaví stříbro

Dlouhé čekání je u konce. Aleš Loprais se na Rally Dakar vrací na stupně vítězů v konečném hodnocení

Více...

Napište komentář:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Mobile Sliding Menu