Při The Most Buggyra Speed Festivalu, který se uskutečnil první listopadový víkend na mosteckém autodromu, nechyběly ani posádky a stroje, které budou roudnický tým reprezentovat na Rally Dakar 2020.
Na rozdíl od předchozích sezon vyšle Buggyra na Dakar 2020 jediný kamion Tatra, jehož posádku budou tvořit pilot Martin Šoltys, navigátor David Schovánek a palubní mechanik Tomáš Šikola.
„Letos sice o beduínovi nehovoříme, což ale v žádném případě neznamená, že se chceme jen zúčastnit. Přípravě kamionu jsme věnovali stejnou pozornost a úsilí, jako v letech minulých,“ tvrdí mentor týmu Martin Koloc, ačkoliv jeho stáj na rozdíl od minulých let neprověřila techniku v závodním režimu na žádné soutěži.
Martin Šoltys se Dakaru zúčastní potřetí. Při premiéře v roce 2018 obsadil dvanáctou příčku, letos ze závodu odstoupil. V nadcházejícím ročníku by měl podle představ týmu využít získaných zkušeností hlavně k dokončení soutěže.
„Dva týdny trvající rally, navíc ve zcela neznámém prostředí, představuje velkou výzvu. V Saúdské Arábii se pojede minimálně pět ročníků, proto je docela logické, že pokud chceme stavět kamion s vítěznou perspektivou, potřebujeme data z více než tří etap,“ popisuje Koloc hlavní úkol Šoltysovy posádky.
Speciál bez kompromisů
Pozornost v Mostě poutala také nová zbraň týmu pro kategorii SxS. S buginou Can-Am Buggyra MK50 XRS se na Dakaru 2020 představí pětinásobný vítěz soutěže v kategoriích experimental a quad Josef Macháček. Sedadlo spolujezdce obsadí Vlastimil Tošenovský, který byl ve stejné pozici také při Macháčkově premiéře v kategorii automobilů na Dakaru 2014.
„Věděl jsem, že stavím buginu pro excelentního jezdce, který zvládl kategorii čtyřkolek, nemá proto problém s jakýmkoli povrchem. V případě konstrukce auta nejsem svázán omezeními, předělávám závodní speciál pro pouštní potřeby s tím, že Pepa bude disponovat sice neprověřenou, leč přesto špičkovou technikou. Největší problémy přinesl restriktor na turbo, který srazí původní výkon o nějakých dvacet koní dolů. Několik dnů jsme měli motor na brzdě a řešili, jak vyladit výkonovou křivku tak, abychom po nasazení restriktoru ztratili na výkonu co nejméně,“ popisuje šéfkonstruktér David Vršecký, který se při vývoji a stavbě speciálu snažil hlavně nespěchat.