Nová série Extreme E by měla nabídnout unikátní podívanou, propagovat inovativní technologie automobilového průmyslu, ale také hlasitě upozorňovat na ekologické problémy planety.
Zakladatel formule E Alejandro Agag míří z okruhů v centrech světových velkoměst také do terénu. V roce 2021 odstartuje první sezona série Extreme E, v jejímž rámci se utká dvanáct týmů při pěti závodech ve velmi unikátních lokalitách.
Divácky atraktivní formát
Při každém podniku budou týmy nejprve rozděleny do dvou šestičlenných skupin. V jejich rámci se jezdci utkají každý s každým v rozjížďkách, do kterých proti sobě nastoupí vždy dvojice vozů. Čtveřice nejlepších z každé skupiny postoupí do vyřazovací části.
Čtvrtfinále, semifinále i finále se opět pojedou systémem jeden proti jednomu. Vítěz jde dál, pro poraženého účinkování v závodě končí.
Délka tratí jednotlivých rozjížděk se bude pohybovat mezi šesti a deseti kilometry. Trasa bude vytyčena pouze pěti až šesti virtuálními průjezdními branami, do kterých závodníky nasměruje navigace.
V základních skupinách se bude bojovat na jiných tratích než ve vyřazovací části. Unikátní okruh bude vždy připraven také pro čtvrtfinále, semifinále i finále.
Základna na lodi
Kompletní vybavení Extreme E se bude po světě přesouvat na palubě lodi. RMS St Helena poskytne zázemí jezdcům, týmům, VIP hostům i televizním společnostem, které budou závody vysílat. Přímo v dějišti závodu pak bude vybudován ještě jakýsi základní tábor označovaný jako Extreme E Hub.
Kvůli proklamovaným snahám o co nejmenší dopad na životní prostředí budou závody snímány pouze kamerami umístěnými na dronech a v samotných závodních vozech.
Přitáhnout pozornost
Organizátoři Extreme E se výběrem lokalit pochopitelně snaží nabídnout unikátní podívanou, která by měla zajistit vysokou sledovanost, zároveň však chtějí vybraným místům v maximální možné míře prospět. Marketing série je úzce spojen s ekologickou osvětou a upozorňováním na nebezpečný dopad klimatických změn na ekosystém hostitelských oblastí.
Závody Extreme E 2021 se pojedou v deštném pralese v brazilském státě Pará, v blízkosti fjordu Kangerlussuaq v Grónsku, v zatím blíže nespecifikované oblasti Saúdské Arábie a v nepálském údolí Kali Gandaki, které se nachází 2750 metrů nad mořem a rozprostírá se pod himalájským masivem Annapurny.
Dějiště posledního závodu má být odtajněno v nejbližších týdnech.