Odyssey 21 otevře novou kapitolu offroadového závodění

Rubrika: Auto, Extreme E  
/ Aktualizováno:

Premiérové sezona nové série Extreme E odstartuje v únoru 2021. Už nyní ale běží naplno vývoj a testy elektrického speciálu Odyssey 21, který bude pro dvanáct zainteresovaných týmů jednotným závodním náčiním.

Odyssey 21 zkonstruovala ve francouzské Tigery společnost Spark Racing Technology (SRT), která postavila také první a druhou generaci monopostů pro dnes již etablovanou okruhovou formuli E. Všechny vozy startující v roce 2021 v sérii Extreme E budou vybaveny identickými motory od SRT a bateriemi z produkce Williams Advanced Engineering. Jednotný bude také trubkový rám s ochrannými prvky a pneumatiky Continental.

Prakticky jedinými oblastmi, na nichž budou smět týmy před první sezonou pracovat samostatně, budou karoserie a světla. Prostřednictvím těchto úprav bude možné přiblížit vzhled speciálů sériově vyráběným vozům, které budou chtít účastníci případně propagovat.

Oficiální představení Odyssey 21 proběhlo v červenci na Festivalu rychlosti v Goodwoodu, po němž následoval krátký shakedown. Až poté byl vůz osazen kompletním pohonným ústrojím, s jehož použitím se počítá v sérii Extreme E.

Na známých tratích

První plnohodnotné čtyřdenní testování podstoupil speciál Odyssey 21 počátkem října na tratích u francouzského Châteaux de Lastours, které ke zkušebním jízdám často využívají účastníci Rally Dakar, ale i týmy startující ve světovém šampionátu v rally. Za volantem se vystřídali přední rallykrosaři Timmy a Kevin Hansenovi ze Švédska a jejich krajanka Mikaela Åhlin-Kottulinsky pravidelně startující ve skandinávské sérii TCR.

Odyssey 21, technická specifikace
Odyssey 21, technická specifikace. © Extreme E

„Jdeme krok za krokem, postupně zvyšujeme výkon a zrychlujeme. Víme, že hranice je ještě daleko, ale snažíme se k ní dojít pomalu ale jistě,“ vysvětluje Théophile Gouzin, technický ředitel SRT. „V Goodwoodu jsme měli k dispozici pouze pohon na jedinou nápravu a motory z formule E. Teď už máme ‚čtyřkolku‘ se dvěma motory – jedním vpředu a druhým vzadu – s pěti nebo šestinásobně vyšším točivým momentem.“

V Châteaux de Lastours dosahoval každý ze dvou elektromotorů kroutícího momentu 320 Nm, přičemž do budoucna by měl vzrůst na 450 Nm.

Týmy, které se zapojí do premiérové sezony Extreme E, převezmou vozy od SRT v létě 2020. Na podzim proběhne společné testování, následně dojde k nalodění techniky na HMS St. Helena, která se stane neobvyklým plovoucí zázemím série.

Mohlo by vás zajímat

Aleš Loprais, testování v Maroku, 2024

Aleš Loprais po testech odřekl účast na Marocké rally

Počátkem října absolvoval Aleš Loprais v Africe testování nově postaveného kamionu Iveco Powerstar, s nímž se měl následně zúčastnit Rallye du Maroc. Na jejím startu však bude posádka InstaTrade Loprais Teamu De Rooy FPT chybět.

Více...
InstaTrade Loprais Teamu De Rooy FPT, Dakar 2025

Aleš Loprais na Dakaru 2025 s novým vozem i posádkou

Aleš Loprais otevírá novou kapitolu svého působení na dakarské rally. Frenštátský závodník opouští kabinu Pragy V4S DKR a přesedá za volant vozu Iveco Powerstar.

Více...
Aleš Loprais, Dakar 2024

Dakar 2024: Aleš Loprais, Jaroslav Valtr ml., Jiří Stross a Instaforex Loprais Praga Team slaví stříbro

Dlouhé čekání je u konce. Aleš Loprais se na Rally Dakar vrací na stupně vítězů v konečném hodnocení

Více...

Napište komentář:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Mobile Sliding Menu