Extreme E zaujala Ogiera, Sunderlanda i řadu dalších hvězd

Rubrika: Auto, Extreme E  
/ Aktualizováno:

O účast v nové sérii Extreme E, jejíž podstatou budou závody elektrických offroadových speciálů v nejohroženějších přírodních oblastech planety, projevila zájem celá řada známých závodníků.

Organizátoři Extreme E v září otevřeli svůj jezdecký program, do něhož jsou postupně zařazováni jezdci, kteří by se rádi zapojili do premiérové sezony Extreme E. Už v první vlně se k projektu přidal šestinásobný mistr světa v rally Sébastien Ogier.

„Extreme E je úplně jiná než cokoliv dalšího v motoristickém sportu, proto mě neuvěřitelně láká,“ tvrdí Sébastien Ogier. „Díky krátkým tratím, síle a výkonu speciálů Odyssey 21, formátu vyřazovacích rozjížděk a samozřejmě také díky výjimečným lokalitám půjde o závodění, které bude extrémně atraktivní a napínavé jak pro jezdce, tak pro diváky sledující Extreme E ze svých domovů.“

„Miluji přírodu i naši planetu, navíc jsem otcem, a tak je pro mě osobně ochrana přírodního prostředí velmi důležitá. Rád bych svým dílem přispěl k tomu, abychom změnili své zvyky, a snaha Extreme E o propagaci elektrické budoucnosti motorismu je v tomto ohledu naprosto zásadní,“ míní 35letý Francouz.

Ze dvou na čtyři kola?

Svou závodnickou budoucnost si v Extreme E umí představit také Sam Sunderland, jenž se v roce 2017 stal historicky prvním britským vítězem Rally Dakar a letos získal trofej mistra světa v cross-country rally.

„Jakmile se pustíte do nové disciplíny motoristického sportu, musíte se pokaždé rychle naučit spoustu věcí, protože všichni špičkoví jezdci chtějí pochopitelně vítězit. Během své kariéry v cross-country rally jsem okusil prakticky všechny druhy terénů, jaké si dovedete představit, což by s ohledem na dějiště závodů Extreme E měla být výhoda,“ doufá Sam Sunderland.

„Kombinaci závodění se snahou upozornit na globální oteplování a nejohroženější oblasti světa považuji za úžasnou myšlenku,“ pokračuje 37letý Brit, který v současnosti patří k oporám továrního týmu KTM. „Tyto problémy jsou důležité pro všechny a všechny také ovlivňují. Jen někteří lidé je stále ještě úplně nevidí a my jim musíme otevřít oči. Během své kariéry jsem mohl navštívit nejrůznější kouty světa a nesnáším představu, že by si příští generace nemohly užít to samé.“

Sam Sunderland, Atacama Rally 2019
Vymění Sam Sunderland řídítka tovární KTM za volant Odyssey 21? © Red Bull Content Pool

Přetlak

Kromě Ogiera a Sunderlanda jsou dalšími oficiálními členy jezdeckého programu Extreme E také novopečený mistr Evropy v rally Chris Ingram, čerstvý mistr světa v rallycrossu Timmy Hansen, jeho bratr Kevin, další úspěšní rallycrossaři světové úrovně Andreas Bakkerud a Timo Scheider (též dvojnásobný šampion DTM) nebo maďarští jezdci rally a rallycrossu Krisztián Szabó a Zoltán Bessenyey.

Švédka Mikaela Åhlin-Kottulinsky je oficiální testovací jezdkyní společnosti Continental, která bude výhradním dodavatelem pneumatik, účast v Extreme E láká také vítězku premiérové sezony W Series Jamie Chadwick nebo zkušenou Katherine Legge.

Velké množství uchazečů se rekrutuje z řad současných a bývalých jezdců formule E, za níš stojí stejná společnost jako za Extreme E. Konkrétně se jedná o Lucase di Grassiho (šampion formule E 2016-17), Nelsona Piqueta Jr. (šampion FE 2014-15), Andrého Lotterera (trojnásobný vítěz 24h Le Mans), Bruna Sennu, Karuna Chandhoka, Jérôma d’Ambrosia, Daniela Abta, Antonia Felixe da Costu nebo Olivera Turveye.

Odyssey 21, Châteaux de Lastours 2019
Timmy Hansen, Mikaela Åhlin-Kottulinsky a Kevin Hansen při testech Odyssey 21 v Châteaux de Lastours v říjnu 2019. © Extreme E

Členy programu jsou také Sacha Prost, jenž se věnuje závodění v rámci Andros Trophy a je nejmladším synem bývalého šampiona F1 Alaina Prosta, vítěz Le Mans z roku 2013 Loïc Duval, mladý Brit Billy Monger, který v roce 2017 přišel při havárii ve formuli 4 o nohy, přesto se vrátil k závodění a navzdory hendikepu letos dokázal s formulí 3 vyhrát známou velkou cenu ve francouzském Pau, jezdec superbiků Takuma Aoki nebo účastník závodů vozů kategorie GT James Rossiter.

Závodníci zapsaní do jezdeckého programu jsou připraveni pomoci s propagací Extreme E, ale měli by být také k dispozici při vývoji prototypu i při společném testování všech vozů na podzim příštího roku.

Formát série počítá se dvanácti týmy, které si mohou jezdce vybrat z tohoto seznamu, nicméně mohou sáhnout i po jakýchkoliv jiných závodnících.

Účast v Extreme E 2021 dosud potvrdily týmy Venturi, ABT, Veloce Racing a HWA.

Premiérová sezona Extreme E odstartuje v únoru 2021.

Mohlo by vás zajímat

Aleš Loprais, testování v Maroku, 2024

Aleš Loprais po testech odřekl účast na Marocké rally

Počátkem října absolvoval Aleš Loprais v Africe testování nově postaveného kamionu Iveco Powerstar, s nímž se měl následně zúčastnit Rallye du Maroc. Na jejím startu však bude posádka InstaTrade Loprais Teamu De Rooy FPT chybět.

Více...
InstaTrade Loprais Teamu De Rooy FPT, Dakar 2025

Aleš Loprais na Dakaru 2025 s novým vozem i posádkou

Aleš Loprais otevírá novou kapitolu svého působení na dakarské rally. Frenštátský závodník opouští kabinu Pragy V4S DKR a přesedá za volant vozu Iveco Powerstar.

Více...
Aleš Loprais, Dakar 2024

Dakar 2024: Aleš Loprais, Jaroslav Valtr ml., Jiří Stross a Instaforex Loprais Praga Team slaví stříbro

Dlouhé čekání je u konce. Aleš Loprais se na Rally Dakar vrací na stupně vítězů v konečném hodnocení

Více...

Mobile Sliding Menu