Akce se přesunula z někdejšího autodromu ve Valkenswaardu do oblasti Duynenwater. A i tentokrát si fanoušci věhlasné rally přišli na své. Všechny navíc uhranul Kressův první hybridní kamion na světě, který exhibiční závod suverénně ovládl.
„Preproloog je pro nás už tradiční akce, na které se setkávají prakticky všichni holandští zástupci a posádky, které míří na Dakar. Změna místa celé akci určitě prospěla. Okruh byl připraven velmi pěkně a diváci si celou show mohli patřičně užít. U nás v zázemí navíc vládne naprosto parádní atmosféra. Všichni se na Dakar už moc těšíme. Kluci jsou velmi spokojení, nálada skvělá, všichni uvolnění. Věřím, že takto se dá uspět,“ chválí si týmového ducha Mario Kress, hlavní konstruktér dakarských speciálů ze severočeských Židovic.
Po letech se tentokrát pořadatelé rozhodli celou akci přesunout, jelikož se nedomluvili s majiteli terénního autodromu Eurocircuit ve Valkenswaardu. Nové zázemí i skvělý prostor našli nedaleko Eindhovenu v rekreační oblasti Duyenwater. Do dějiště setkání dorazilo přes deset tisíc diváků, kteří sledovali nejen účastníky Dakaru, ale také posádky, které míří na Morocco Desert Challenge nebo Africa Eco Race. Nová lokalita a velké množství závodníků nabídlo divácky atraktivní podívanou.
A symbolickou první čárku si po uplynulém víkendu připisuje Kressův hybrid. Renault C460 totiž v náročném terénu ukázal svoji sílu a Gert Huzink s ním závod vyhrál. Nestačily na něj ani speciály renomovaného týmu Gerarda de Rooye.
Kromě Huzinka se v barvách týmu Riwald Dakar představil také Pascal de Baar, který pojede s trambusovým Renaultem K520. Naopak v kapotovaném speciálu přezdívaném Sherpa pojede Martin van den Brink z týmu Mammoet Rallysport. Čtvrtý kamion z dílny MKR Technology doplňují „hasiči“ z Firemen Dakar Teamu, tedy posádka vedená pilotem Richardem de Grootem.
„Během programu se na motorce ukázal i Martinův syn Mitchel, který s ním jinak bude na Dakaru sedět v kabině. Všichni jsme si akci užili a sama mám velkou radost, jak o víkendu všechno šlapalo na výbornou,“ konstatuje spokojená Klára Kress, manažerka týmu MKR Technology.
Až na hybridní speciál v Holandsku ostatní kamiony už zůstaly. Příští týden se veškerá technika přesune do francouzského Marseille, odkud se vydá do Saúdské Arábie na start 42. ročníku Rally Dakar. Ten odstartuje 5. ledna v Džiddě a skončí po dvanácti etapách v Qiddiyi. Na posádky čeká 7856 kilometrů, z nichž je 5097 měřených. Navigačně těžké etapy navíc povedou ze dvou třetin pouští. Ti nejšťastnější dojedou do cíle v pátek 17. ledna.
Tisková zpráva MKR Technology [editováno]