Premiérová sezona Extreme E odstartuje u Růžového jezera

Rubrika: Auto, Extreme E  
/ Aktualizováno:

Pět zajímavých lokalit na čtyřech kontinentech, z nichž dvě mají relativně úzkou vazbu na nejslavnější maratonskou rally světa. Tak vypadá kalendář premiérové sezony nové série Extreme E, která odstartuje koncem ledna 2021.

Logo Extreme E
© Extreme E

Růžové jezero ležící přibližně třicet kilometrů od senegalské metropole Dakaru bývalo v minulosti tradiční kulisou poslední etapy Rally Dakar. V současnosti k němu každý leden míří účastníci Africa Eco Race. Napřesrok nebudou sami. Jen několik dní po jejich odjezdu se na pruhu země mezi Atlantickým oceánem a malebným jezerem utká dvanáctka týmů s identickými elektrickými speciály Odyssey 21 v historicky prvním podniku Extreme E.

Plovoucí paddock na palubě RMS St. Helena, která se v minulosti plavila ve službách britské královské pošty, se následně přesune k břehům Saúdské Arábie, kde se bude podobně jako při Dakaru 2020 závodit v poušti nedaleko Al Uly.

Třetí podnik bude hostit nepálské království Mustang. Závod se uskuteční ve výšce 2750 metrů nad mořem v údolí řeky Kali Gandaki, jež je nejhlubším kaňonem světa. Po letní přestávce se pojede v sousedství ledovce nedaleko grónského fjordu Kangerlussuaq a v říjnu sezona vyvrcholí v deštném pralese brazilského státu Pará.

Kalendář Extreme E 2021
22-24/01 Růžové jezero, Dakar, Senegal
04-06/03 Sharaan, Al Ula, Saúdská Arábie
06-08/05 Údolí řeky Kali Gandaki, oblast Mustang, Nepál
27-29/08 Kangerlussuaq, Grónsko
29-31/10 Santarém, Pará, Brazílie

„Když jsme se před několika měsíci vydali touto cestou, neměl jsem představu, jaká bude. Od té chvíle jsem navštívil pět pozoruhodných míst naší planety, z nichž každé čelí vlastním problémům v důsledku změny klimatu a lidské činnosti,“ říká zakladatel a výkonný ředitel Extreme E Alejandro Agag, jenž chce prostřednictvím nové série na ekologické problémy hlasitě upozorňovat. „Byla to životní lekce. Během šesti měsíců jsem na vlastní oči viděl, jaký vliv má změna klimatu, a setkal se s lidmi, kteří její dopady pociťují na vlastní kůži. Každého, kdo ji popírá nebo si neuvědomuje problémy, jež způsobuje, zvu, aby se na tuto cestu vydal společně s námi.“

Žádný z podniků Extreme E se nepojede na území větším než deset kilometrů čtverečních. Ve snaze o co nejmenší dopad na životní prostředí chtějí stavitelé tratí v maximální možné míře využít přírodních podmínek na daném místě bez budování umělých překážek.

Mohlo by vás zajímat

Aleš Loprais, Dakar 2025

Dakar 2025: Aleš Loprais po roce znovu na stupních vítězů

Aleš Loprais s Davidem Křípalem a Darekem Rodewaldem se s Dakarem 2025 rozloučili pátým etapovým vítězstvím, které v průběhu tohoto ročníku vybojovali. V konečném hodnocení kategorie kamionů patří posádce InstaTrade Loprais Teamu De Rooy FPT třetí příčka.

Více...
Aleš Loprais, Dakar 2025

Dakar 2025: Aleš Loprais zůstává po předposlední etapě třetí

Rychlostní zkouška předposlední etapy Rally Dakar 2025 se jela výhradně v dunách Pusté končiny a posádka Aleše Lopraise

Více...
Aleš Loprais, Dakar 2025

Dakar 2025: Loprais vyhrál druhou etapu v řadě

Aleš Loprais, David Křípal a Darek Rodewald vyhráli desátou etapu Rally Dakar 2025, v kategorii kamionů si dílčí vítězství připsali letos již počtvrté a podruhé v řadě.

Více...

Napište komentář:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Mobile Sliding Menu