Premiérová sezona Extreme E odstartuje u Růžového jezera

Rubrika: Auto, Extreme E  
/ Aktualizováno:

Pět zajímavých lokalit na čtyřech kontinentech, z nichž dvě mají relativně úzkou vazbu na nejslavnější maratonskou rally světa. Tak vypadá kalendář premiérové sezony nové série Extreme E, která odstartuje koncem ledna 2021.

Logo Extreme E
© Extreme E

Růžové jezero ležící přibližně třicet kilometrů od senegalské metropole Dakaru bývalo v minulosti tradiční kulisou poslední etapy Rally Dakar. V současnosti k němu každý leden míří účastníci Africa Eco Race. Napřesrok nebudou sami. Jen několik dní po jejich odjezdu se na pruhu země mezi Atlantickým oceánem a malebným jezerem utká dvanáctka týmů s identickými elektrickými speciály Odyssey 21 v historicky prvním podniku Extreme E.

Plovoucí paddock na palubě RMS St. Helena, která se v minulosti plavila ve službách britské královské pošty, se následně přesune k břehům Saúdské Arábie, kde se bude podobně jako při Dakaru 2020 závodit v poušti nedaleko Al Uly.

Třetí podnik bude hostit nepálské království Mustang. Závod se uskuteční ve výšce 2750 metrů nad mořem v údolí řeky Kali Gandaki, jež je nejhlubším kaňonem světa. Po letní přestávce se pojede v sousedství ledovce nedaleko grónského fjordu Kangerlussuaq a v říjnu sezona vyvrcholí v deštném pralese brazilského státu Pará.

Kalendář Extreme E 2021
22-24/01 Růžové jezero, Dakar, Senegal
04-06/03 Sharaan, Al Ula, Saúdská Arábie
06-08/05 Údolí řeky Kali Gandaki, oblast Mustang, Nepál
27-29/08 Kangerlussuaq, Grónsko
29-31/10 Santarém, Pará, Brazílie

„Když jsme se před několika měsíci vydali touto cestou, neměl jsem představu, jaká bude. Od té chvíle jsem navštívil pět pozoruhodných míst naší planety, z nichž každé čelí vlastním problémům v důsledku změny klimatu a lidské činnosti,“ říká zakladatel a výkonný ředitel Extreme E Alejandro Agag, jenž chce prostřednictvím nové série na ekologické problémy hlasitě upozorňovat. „Byla to životní lekce. Během šesti měsíců jsem na vlastní oči viděl, jaký vliv má změna klimatu, a setkal se s lidmi, kteří její dopady pociťují na vlastní kůži. Každého, kdo ji popírá nebo si neuvědomuje problémy, jež způsobuje, zvu, aby se na tuto cestu vydal společně s námi.“

Žádný z podniků Extreme E se nepojede na území větším než deset kilometrů čtverečních. Ve snaze o co nejmenší dopad na životní prostředí chtějí stavitelé tratí v maximální možné míře využít přírodních podmínek na daném místě bez budování umělých překážek.

Mohlo by vás zajímat

Aleš Loprais, testování v Maroku, 2024

Aleš Loprais po testech odřekl účast na Marocké rally

Počátkem října absolvoval Aleš Loprais v Africe testování nově postaveného kamionu Iveco Powerstar, s nímž se měl následně zúčastnit Rallye du Maroc. Na jejím startu však bude posádka InstaTrade Loprais Teamu De Rooy FPT chybět.

Více...
InstaTrade Loprais Teamu De Rooy FPT, Dakar 2025

Aleš Loprais na Dakaru 2025 s novým vozem i posádkou

Aleš Loprais otevírá novou kapitolu svého působení na dakarské rally. Frenštátský závodník opouští kabinu Pragy V4S DKR a přesedá za volant vozu Iveco Powerstar.

Více...
Aleš Loprais, Dakar 2024

Dakar 2024: Aleš Loprais, Jaroslav Valtr ml., Jiří Stross a Instaforex Loprais Praga Team slaví stříbro

Dlouhé čekání je u konce. Aleš Loprais se na Rally Dakar vrací na stupně vítězů v konečném hodnocení

Více...

Napište komentář:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Mobile Sliding Menu