Růžové jezero ležící přibližně třicet kilometrů od senegalské metropole Dakaru bývalo v minulosti tradiční kulisou poslední etapy Rally Dakar. V současnosti k němu každý leden míří účastníci Africa Eco Race. Napřesrok nebudou sami. Jen několik dní po jejich odjezdu se na pruhu země mezi Atlantickým oceánem a malebným jezerem utká dvanáctka týmů s identickými elektrickými speciály Odyssey 21 v historicky prvním podniku Extreme E.
Plovoucí paddock na palubě RMS St. Helena, která se v minulosti plavila ve službách britské královské pošty, se následně přesune k břehům Saúdské Arábie, kde se bude podobně jako při Dakaru 2020 závodit v poušti nedaleko Al Uly.
Třetí podnik bude hostit nepálské království Mustang. Závod se uskuteční ve výšce 2750 metrů nad mořem v údolí řeky Kali Gandaki, jež je nejhlubším kaňonem světa. Po letní přestávce se pojede v sousedství ledovce nedaleko grónského fjordu Kangerlussuaq a v říjnu sezona vyvrcholí v deštném pralese brazilského státu Pará.
Kalendář Extreme E 2021 | ||
22-24/01 | Růžové jezero, Dakar, Senegal | |
04-06/03 | Sharaan, Al Ula, Saúdská Arábie | |
06-08/05 | Údolí řeky Kali Gandaki, oblast Mustang, Nepál | |
27-29/08 | Kangerlussuaq, Grónsko | |
29-31/10 | Santarém, Pará, Brazílie |
„Když jsme se před několika měsíci vydali touto cestou, neměl jsem představu, jaká bude. Od té chvíle jsem navštívil pět pozoruhodných míst naší planety, z nichž každé čelí vlastním problémům v důsledku změny klimatu a lidské činnosti,“ říká zakladatel a výkonný ředitel Extreme E Alejandro Agag, jenž chce prostřednictvím nové série na ekologické problémy hlasitě upozorňovat. „Byla to životní lekce. Během šesti měsíců jsem na vlastní oči viděl, jaký vliv má změna klimatu, a setkal se s lidmi, kteří její dopady pociťují na vlastní kůži. Každého, kdo ji popírá nebo si neuvědomuje problémy, jež způsobuje, zvu, aby se na tuto cestu vydal společně s námi.“
Žádný z podniků Extreme E se nepojede na území větším než deset kilometrů čtverečních. Ve snaze o co nejmenší dopad na životní prostředí chtějí stavitelé tratí v maximální možné míře využít přírodních podmínek na daném místě bez budování umělých překážek.