Macík s Brabcem se nemůžou dočkat Dakaru

Rubrika: Tiskové zprávy  

Kompletní tým Big Shock Racing se sešel v Džiddě, odkud v neděli 5. ledna odstartuje 42. ročník Rally Dakar. Pilot kamionu Martin Macík se svým navigátorem Františkem Tomáškem už se pár dní aklimatizovali na místě. A ve čtvrtek se konečně přivítali i s motocyklistou Janem Brabcem, palubním mechanikem Davidem Švandou a dalšími členy výpravy.

Martin Macík, Dakar 2020
Martin Macík/František Tomášek/David Švanda, Iveco Powerstar, Big Shock Racing. Shakedown před Rally Dakar 2020. © Big Shock Racing

Kompletní sestava se okamžitě pustila do práce. Bylo třeba od pořadatelů vyzvednout Macíkův kamion, Brabcovu motorku i všechna doprovodná vozidla. Vyzvednutí závodních aut z přístavu po plavbě z Marseille bylo v případě týmu Big Shock Racing rychlým procesem. Žlutá auta českého týmu totiž zůstala na parkovišti jako úplně poslední. Řidiči pořadatelů ale nechali po přejezdech na Macíkově závodním kamionu a „bydlíku“ zapnutá světla, takže se kompletně vybily baterie a chvíli trvalo, než se auta týmovým mechanikům podařilo opět uvést do provozu. Servisní MAN, novinářské Toyoty i Mercedes se zázemím pro moto výbavu Brabcových přečkaly plavbu v pořádku.

Během přesunu z přístavu do bivaku se v čilém dopravním provozu Džiddy ještě stihl ztratit bydlík, když mu opět zazlobila baterka, a jako poslední auto týmové kolony s řidičem bez telefonu a navigace zůstal trčet na křižovatce. Zhruba hodinu trvalo, než ho zbytek výpravy vypátral a doprovodil na místo určení. Ale pak už šlo vše jako na drátkách.

Radost na shakedownu

Po šťastném shledání v bivaku následoval bleskový přesun závodního kamionu na shakedown. Ten posádkám před startem umožňuje naposled si vyzkoušet své stroje přímo v místních podmínkách, naladit se na závod a především otestovat, zda dlouhá plavba na trajektu nezanechala na závodních speciálech následky, které by mechanici mohli ještě před startem odstranit.

Po zhruba hodinové jízdě navigátor František Tomášek hlásil: „Povrch je tu hodně zrádný, přechází z měkkého písku do tvrdého kamení. Skáčete přes dunu z písku do šutrů. Za tu hodinu jsme projeli snad veškerý terén, který můžete potkat. Jet v tom pět set kilometrů bude zajímavé. Ale Karel funguje fakt dobře. Zatím jsme nepoznali jeho limity.“

„Zajezdili jsme si a všechno zmákli, jak jsme potřebovali. Karel fungoval výborně, výkon i podvozek. Já jsem za to strašně rád. Bylo to boží, zkusili jsme si i poposkočit. Už se těším až odstartujeme,“ popisuje Martin Macík.

Jan Brabec, Dakar 2020
Jan Brabec, Big Shock Racing. Rally Dakar 2020. © Big Shock Racing

Technické přejímky zdolány

Jan Brabec shakedown vynechal a ušetřený čas věnoval odpočinku po náročné cestě a přípravám na technické přejímky. Těmi všechny týmové stroje prošly hladce během pátečního dopoledne. Už v Marseille týmy absolvovaly první část technických kontrol, kde bylo nutné na auta i motorku umístit samolepky pořadatele, závodní stroje se vážily, kontrolovalo se vybavení pro uchycení navigačních přístrojů a další nezbytnosti.

Ale druhá část prověrek, zahrnující školení k GPSkám, administrativní povinnosti, ověření plateb a dokladů, lékařské prohlídky nebo oficiální focení jezdců pro potřeby organizátorů na tým Big Shock Racing čekala až Džiddě. Součástí rutinního procesu, který šéf týmu Martin Macík starší absolvoval už poosmnácté, letos však byla i podrobná přednáška, jak na trati postupovat v případě pomoci zraněným závodníkům. I díky letitým zkušenostem Martinův kamion, Honzova motorka i doprovodná vozidla prošla bez zásadních komplikací. Čas zbývající do neděle mechanici věnují kontrole závodních strojů, jezdci poslednímu odpočinku, aby bylo na dlouho očekávaný start Dakaru 2020 vše perfektně připraveno.

Tisková zpráva týmu Big Shock Racing [editováno]

Mohlo by vás zajímat

Aleš Loprais, testování v Maroku, 2024

Aleš Loprais po testech odřekl účast na Marocké rally

Počátkem října absolvoval Aleš Loprais v Africe testování nově postaveného kamionu Iveco Powerstar, s nímž se měl následně zúčastnit Rallye du Maroc. Na jejím startu však bude posádka InstaTrade Loprais Teamu De Rooy FPT chybět.

Více...
InstaTrade Loprais Teamu De Rooy FPT, Dakar 2025

Aleš Loprais na Dakaru 2025 s novým vozem i posádkou

Aleš Loprais otevírá novou kapitolu svého působení na dakarské rally. Frenštátský závodník opouští kabinu Pragy V4S DKR a přesedá za volant vozu Iveco Powerstar.

Více...
Aleš Loprais, Dakar 2024

Dakar 2024: Aleš Loprais, Jaroslav Valtr ml., Jiří Stross a Instaforex Loprais Praga Team slaví stříbro

Dlouhé čekání je u konce. Aleš Loprais se na Rally Dakar vrací na stupně vítězů v konečném hodnocení

Více...

Napište komentář:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Mobile Sliding Menu