Jak už je zvykem, na Dakar se létá ve dvou skupinách. Početný tým mechaniků převzal v Džiddě techniku a připravil ji na čtvrteční shakedown. Na Nový rok se pak do Saúdské Arábie vydali také posádky včetně pilotů Martina Šoltyse a Josefa Macháčka. O tom, že letošní Dakar bude jiný, se přesvědčil hned v testu jezdec Tatry Phoenix.
„Auto fungovalo dobře nemáme žádný problém. Vyzkoušeli jsme si duny. Starosti nám budou dělat kameny, které jsou skryty v dunách, takže budeme muset dávat každý den nové pneumatiky, ale jinak je vše v pořádku a jsme spokojení,“ uvedl Martin Šoltys.
Nové podmínky čekají všechny jezdce. Oproti loňskému jihoamerickému Dakaru je zde jiný písek, terén, profil tratí a také ujetá vzdálenost. Vždyť hned první nedělní etapa bude třetí nejdelší celé soutěže. Celkem měří 752 kilometrů, z nichž se 319 pojede jako rychlostní zkouška.
Předtím ale čekají tým Buggyra Racing administrativní a technické přejímky a samozřejmě sobotní slavnostní start.
Zcela novou výzvou je pak pro roudnickou stáj kategorie SSV, do které nasadí speciál Can-Am Buggyra MK50 XRS za jehož volant usedne Josef Macháček.
„Protože jsme ve španělském Teruelu nemohli otestovat písek, byl pro nás shakedown velmi vítaný. Potřebovali jsme zjistit, jak se náš Can-Am chová v písku, jaký má výkon, jak se chovají pneumatiky a jak to vlastně celé funguje. Zatím ale funguje vše bez problémů. Jedna věc jsou testovací jízdy a druhá pak vlastní závod,“ přistupuje s pokorou ke svému dalšímu startu pětinásobný vítěz Dakaru.
Úvodní dny, které nejsou vůbec odpočinkové, ale plné časových nástrah, hodnotil ve čtvrteční podvečer kladně také manažer týmu Jan Kalivoda: „Zatím tady vše běží podle plánu. Dnes jsme otestovali oba závodní speciály, které fungují. Doufáme, že zítra vše dopadne dobře, přeci jen přejímky nejsou žádný med. Pak už jen odevzdáme auta do parc-fermé a budeme vyhlížet start, na který jsme se celý rok připravovali a těšili.“
Tisková zpráva týmu Buggyra Racing [editováno]