Dakar 2020: Krušný den Renaultů od MKR Technology

Rubrika: Tiskové zprávy  

Dakar 2020 odstartoval velmi zostra. Zatímco v předchozích letech byla úvodní etapa spíše symbolická, letos pořadatelé slíbili jeden z nejtěžších závodů v historii a posádky tento fakt cítí od prvních kilometrů. Náročná trať dává od počátku zabrat i řadě favoritů. Kamiony z dílen severočeského MKR Technology s nástrahami bojují, na přední příčky to ale v první etapě nestačilo.

Pascal de Baar, Dakar 2020
Pascal de Baar/Jan van der Vaet/Stefan Slootjes, Renault K520, Riwald Dakar Team. Rally Dakar 2020. © MKR Technology

„Závod jsme nerozjeli vůbec špatně, ale nakonec děláme, co můžeme, abychom se dostali do cíle. Kluci měli řadu defektů a bohužel jsme hned na začátku měli i větší technické problémy. Ale věřím, že se podaří vše dát do kupy a zítra vyjedeme v plném složení. Jsme na začátku. Vůbec nemá smysl dělat jakékoli závěry, protože co se dnes stane jednomu, může zítra potkat druhého,“ říká Mario Kress, konstruktér severočeských Renaultů.

Posádky si v sobotním podvečeru užily slavnostní start, ale v neděli už závod odstartoval naplno a úvodní zkouška byla pořádnou prověrkou. První etapa z Džiddy do Al Wejhu měřila 752 kilometrů, z nichž se 319 jelo v rámci rychlostní zkoušky. Etapa přitom nabídla vše, na co se účastníci Dakaru těší – rychlé a technické pasáže, ale také kamení, písky a s nimi spojené zrádné duny.

Renaulty z dílen severočeského MKR Technology svedly velký boj. Martin van den Brink se v první třetině speciálky držel na třetí příčce. „Jenže pak přišly defekty. Martin se musel zastavit hned třikrát,“ upozorňuje Mario Kress.

Gert Huzink, Dakar 2020
Gert Huzink/Rob Buursen/Martin Roesink, Renault C460, Riwald Dakar Team. Rally Dakar 2020. © MKR Technology

Nakonec jezdec týmu Mammoet Rallysport uzavřel druhou desítku s hodinovou ztrátou na vítězného Šibalova. Nejlepšího výsledku z celého kvarteta dosáhl Pascal de Baar z Riwald Dakar Teamu, ovšem také on byl s více než půlhodinovým odstupem až patnáctý. Hned za ním ve výsledcích figuruje nizozemský „hasič“ Richard de Groot.

Největší patálie ale potkaly nejsledovanější z kamionů – historicky první hybridní kamion, který do závodu odstartoval. Posádku pilota Gerta Huzinka zastavil zhruba v polovině etapy poškozený simerink na zadní nápravě a ztráta oleje. Opravu posádka řešila dlouhé hodiny a nikdo netušil, co bude dál. Podle posledních zpráv se kamion podařilo rozjet a míří do bivaku.

„Moc času na opravy před startem další etapy mít nebudeme, ale věřím, že všechno zvládneme a další den budeme schopni jet zase naplno,“ nevzdává se Mario Kress.

Tisková zpráva MKR Technology [editováno]

Mohlo by vás zajímat

Aleš Loprais, testování v Maroku, 2024

Aleš Loprais po testech odřekl účast na Marocké rally

Počátkem října absolvoval Aleš Loprais v Africe testování nově postaveného kamionu Iveco Powerstar, s nímž se měl následně zúčastnit Rallye du Maroc. Na jejím startu však bude posádka InstaTrade Loprais Teamu De Rooy FPT chybět.

Více...
InstaTrade Loprais Teamu De Rooy FPT, Dakar 2025

Aleš Loprais na Dakaru 2025 s novým vozem i posádkou

Aleš Loprais otevírá novou kapitolu svého působení na dakarské rally. Frenštátský závodník opouští kabinu Pragy V4S DKR a přesedá za volant vozu Iveco Powerstar.

Více...
Aleš Loprais, Dakar 2024

Dakar 2024: Aleš Loprais, Jaroslav Valtr ml., Jiří Stross a Instaforex Loprais Praga Team slaví stříbro

Dlouhé čekání je u konce. Aleš Loprais se na Rally Dakar vrací na stupně vítězů v konečném hodnocení

Více...

Napište komentář:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Mobile Sliding Menu