„Závod jsme nerozjeli vůbec špatně, ale nakonec děláme, co můžeme, abychom se dostali do cíle. Kluci měli řadu defektů a bohužel jsme hned na začátku měli i větší technické problémy. Ale věřím, že se podaří vše dát do kupy a zítra vyjedeme v plném složení. Jsme na začátku. Vůbec nemá smysl dělat jakékoli závěry, protože co se dnes stane jednomu, může zítra potkat druhého,“ říká Mario Kress, konstruktér severočeských Renaultů.
Posádky si v sobotním podvečeru užily slavnostní start, ale v neděli už závod odstartoval naplno a úvodní zkouška byla pořádnou prověrkou. První etapa z Džiddy do Al Wejhu měřila 752 kilometrů, z nichž se 319 jelo v rámci rychlostní zkoušky. Etapa přitom nabídla vše, na co se účastníci Dakaru těší – rychlé a technické pasáže, ale také kamení, písky a s nimi spojené zrádné duny.
Renaulty z dílen severočeského MKR Technology svedly velký boj. Martin van den Brink se v první třetině speciálky držel na třetí příčce. „Jenže pak přišly defekty. Martin se musel zastavit hned třikrát,“ upozorňuje Mario Kress.
Nakonec jezdec týmu Mammoet Rallysport uzavřel druhou desítku s hodinovou ztrátou na vítězného Šibalova. Nejlepšího výsledku z celého kvarteta dosáhl Pascal de Baar z Riwald Dakar Teamu, ovšem také on byl s více než půlhodinovým odstupem až patnáctý. Hned za ním ve výsledcích figuruje nizozemský „hasič“ Richard de Groot.
Největší patálie ale potkaly nejsledovanější z kamionů – historicky první hybridní kamion, který do závodu odstartoval. Posádku pilota Gerta Huzinka zastavil zhruba v polovině etapy poškozený simerink na zadní nápravě a ztráta oleje. Opravu posádka řešila dlouhé hodiny a nikdo netušil, co bude dál. Podle posledních zpráv se kamion podařilo rozjet a míří do bivaku.
„Moc času na opravy před startem další etapy mít nebudeme, ale věřím, že všechno zvládneme a další den budeme schopni jet zase naplno,“ nevzdává se Mario Kress.
Tisková zpráva MKR Technology [editováno]