Druhá etapa Rally Dakar 2020 znamenala pro Instaforex Loprais Team posun na sedmou pozici průběžného hodnocení kategorie kamionů, přestože k hladkému průběhu měla z pohledu posádky Aleše Lopraise daleko. Ale přesně taková už tradičně nejtěžší maratonská rally světa bývá.
Nový ředitel závodu David Castera nemluví do větru. Když upozorní, že navigace v etapě bude obtížná, pak spolujezdce skutečně čekají perné chvilky. O tom se v pondělí přesvědčil i Khalid Alkendi, jenž má na starost čtení roadbooku a udávání správného směru v posádce Aleše Lopraise. Součástí etapy z Al Wejhu do Neomu byla rychlostní zkouška dlouhá 367 kilometrů okořeněná spoustou vzájemně se křížících stop komplikujících orientaci. Najít správnou cestu nebylo pokaždé úplně jednoduché.
„Dnes to nebylo nic moc. Dost jsme ztratili navigací. Dva zásadní waypointy jsme v obou případech hledali skoro deset minut,“ vysvětluje Aleš Loprais hlavní příčinu pětadvacetiminutového odstupu od tentokrát nejrychlejšího Sergeje Vjazoviče s Mazem.
O pozornost si několikrát řekla i Praga V4S DKR, která si v Saúdské Arábii odbývá svou premiéru.
„Třikrát jsme museli zastavit, protože se auto přepínalo do nouzového režimu. Museli jsme restartovat systém, ale tam jsme nechali jen nějaké tři minuty,“ pokračuje Loprais. „Pět nebo šest minut nám ti vepředu regulérně naložili. Ale nic se neděje, valíme dál.“
Neplánované zastávky si vynutil senzor turbodmychadla. Na vyřešení problému tým mechaniků kolem Petra Pokory už v bivaku intenzivně pracuje.
V úterý 7. ledna pokračuje Rally Dakar 2020 okružní etapou se startem a cílem v Neomu. Trať speciálky (404 km) zavede účastníky do oblasti nedaleko hranic s Jordánskem. Závodit se bude na písčitém povrchu, ovšem v bludišti kaňonů mezi jednotlivými skalami a horskými hřebeny. Během dne se posádky dostanou až do nadmořské výšky okolo 1 400 metrů, čímž dosáhnou nejvyššího bodu na trati 42. ročníku dakarské rally.
Tisková zpráva Instaforex Loprais Teamu