Úterní rychlostní zkouška měřila 404 kilometrů a byla nejdelší v dosavadním průběhu dakarské rally. Soutěžní vozy během ní vystoupaly až do výšky 1 400 metrů nad mořem. Na účastníky čekaly jak rychlé prašné úseky, tak písek.
Posádka Aleše Lopraise však kromě trati musela pozornost znovu věnovat i regulaci turbodmychadla, která tým a jeho mechaniky zaměstnává už od včerejška.
„První tři kilometry byly super, ale pak se opět opakoval problém se senzorem turbodmychadla. Tuto věc nemáme vyřešenou a dnes nás stála hodně času. Hlavně v první části speciálky,“ popisuje Aleš Loprais. „Když jsme zastavili, abychom jednotku resetovali, předjelo nás několik osobních aut a dva kamiony. Nad tratí pak byla clona prachu, ale víc než polovinu závodu je nebylo možné předjet. Bylo to frustrující. Navíc výkon klesal de facto až do konce.“
„Hodně se nám podařilo stáhnout v písečných úsecích, kde mě to místy i bavilo. To bylo hezké zadostiučinění,“ pochvaluje si frenštátský závodník, který se v dunách a poušti cítí jako ryba ve vodě.
Tratě v Saúdské Arábii kladou mimořádné nároky na pneumatiky. Během prvních tří dnů si výměnu proraženého kola potrénovala celá řada posádek. Mnohé dokonce opakovaně. Defekty museli dnes řešit i Loprais s Alkendim a Pokorou.
„Měli jsme dva pomalé defekty. Jeden jsme vyměnili v neutralizované zóně a ve druhém případě jsme s kusem kolíku zapíchnutým v pneumatice dojeli s dofukováním až do cíle. Už jsme prostě nechtěli pustit to, co jsme si v písku najeli,“ vysvětluje Loprais.
Etapa kolem Neomu byla opět náročná na navigaci a v některých kategoriích bloudily i hvězdy světového formátu. Správnou cestu chvíli hledal i Khalid Alkendi.
„Trošku jsme zabloudili, ale o moc míň než včera,“ říká palubní mechanik Petr Pokora. „Dvakrát jsme si vyměnili pozici s Martinem Macíkem, u kterého oceňuji fair play. Pustil nás před sebe, protože nás brzdil. Myslím, že měl také nějaký technický problém. Pak jsme ale minuli odbočku a on se opět dostal před nás. Etapa byla dost náročná, ale mně osobně to dnes uteklo jako voda.“
Ve středu 8. ledna pokračuje Rally Dakar 2020 čtvrtou etapou. Trať z Neomu do Al Uly měří celkem 676 kilometrů. Rychlostní zkouška bude zase o něco delší (453 km) a pojede se převážně po šotolinových cestách. Organizátoři opět slibují obtížnou navigaci.
Tisková zpráva Instaforex Loprais Teamu [editováno]