Andrej Karginov, Andrej Mokjejev a Igor Leonov vybojovali na páteční speciálce (477 km) už druhé etapové vítězství na Dakaru 2020. Na čele průběžné klasifikace zvýšili svůj náskok před týmovým kolegou Antonem Šibalovem na devatenáct minut. Stejné pořadí platilo i v hodnocení etapy.
„Dnes to byla zajímavá speciálka v písku prakticky bez kamení. Jelo se velmi rychle. Přišly menší duny, což bylo dobré, aby si člověk zase zvykl a ve voze pro ně získal cit,“ popisuje Andrej Karginov. „Auto nezlobí, vše je v pořádku. Navigace je obtížná, ale ani to nevadí, celá posádka ji řeší společně. Na trati jsme dnes dojeli Antona Šibalova, on nás pustil před sebe a společně jsme dojeli až do cíle.“
Jediným dalším jezdcem, který na Karginova v součtu ztrácí méně než hodinu, je Sergej Vjazovič s Mazem. Ovšem ani závodící šéf běloruského týmu tempu Kamazů nestačil.
„Teď už je jasné, proč s Kamazy v posledních dnech o tolik prohráváme. Dnes jsme je měli nadohled a bylo zřejmé, že s nimi jasně prohráváme po motorické stránce,“ odkrývá Sergej Vjazovič. „Na přímých úsecích s měkkým podkladem nedosahujeme takové rychlosti jako oni. Prostě nám ujíždějí. Dnes jsme ze sebe vydali maximum, útočili jsme ze všech sil, ale víc jsme udělat nemohli.“
Do první pětky se v etapových výsledcích letos potřetí prosadil Janus van Kasteren s Ivecem de Rooyova týmu. Nizozemec byl o šest, resp. sedm minut rychlejší než Aleš Loprais (Praga) a Martin Macík (Iveco) a oběma českým jezdcům se pochopitelně přiblížil i v celkovém hodnocení. Od pátého Macíka dělí šestého van Kasterena necelých patnáct minut.
„V kontaktu s Kamazy jsem se udržet nedokázal. Bylo tam mnoho míst, kde se dalo jet maximální povolenou rychlostí, ale na hrbolatých úsecích s vegetací se zadek auta rozhoupal a já musel sundat nohu z plynu. Kamazy tam jely pořád naplno. V dunách, výjezdech a těžkém písku jsem na ně neztrácel,“ porovnává Janus van Kasteren. „Myslím si, že příští týden můžu dohnat Lopraise a Macíka. Dnes jsem Macíka také předjel. Mou výhodou jsou tři Iveca, která mám za sebou. Oni nemají žádnou podporu a určitě si nebudou pomáhat navzájem.“
Svůj odstup od posádek Instaforex Loprais Teamu a Big Shock Racingu o několik minut snížil také průběžně sedmý Dmitrij Sotnikov s Kamazem.
O osmou pozici přišel Pascal de Baar, který kvůli poruše zadního diferenciálu absolvoval většinu speciálky jen s poháněnou přední nápravou. Renault týmu Riwald Dakar sice do cíle dojel, ale kvůli vynechaným kontrolním bodům inkasoval dvaašedesátihodinovou penalizaci a propadl se na chvost.
Za de Baarem figuroval před šestou etapou Martin Šoltys s Tatrou, ale situace nevyužil. Už druhý den se potýkal s problémy s převodovkou a klesl na desátou příčku. Před posádku týmu Buggyra Racing se před prosadili Alexej Višněvskij a Alexandr Vasiljevskij s oběma trambusovými Mazy.
Rally Dakar 2020 KAMIONY průběžné pořadí po 6. etapě |
|||
1. | Karginov/Mokjejev/Leonov | Kamaz 43509 | 25:06:20 |
2. | Šibalov/Nikitin/Tatarinov | Kamaz 43509 | +19:14 |
3. | Vjazovič/Haranin/Zaporoščenko | MAZ 6400RR | +36:30 |
4. | Loprais/Alkendi/Pokora | Praga V4S DKR | +1:49:25 |
5. | Macík/Tomášek/Švanda | Iveco Powerstar | +1:59:27 |
6. | Van Kasteren/Rodewald/Snijders | Iveco Powerstar | +2:14:08 |
7. | Sotnikov/Achmadějev/Achmetzjanov | Kamaz 43509 | +2:28:16 |
8. | Višněvskij/Novikov/Nevěrovič | MAZ 5309RR | +3:33:42 |
9. | Vasiljevskij/Vichrenko/Muryljov | MAZ 5309RR | +3:35:02 |
10. | Šoltys/Schovánek/Šikola | Tatra Phoenix | +3:52:02 |