Dakar 2020: Kamaz využil mezery v pravidlech. Nikolajev znovu jede

Rubrika: Dakar 2020, Kamiony  
/ Aktualizováno:

Tovární tým Kamaz využil před druhou polovinou Rally Dakar 2020 paradoxu, díky němuž vznikla zajímavá mezera v pravidlech. Posádka Eduarda Nikolajeva tak mohla uplatnit žolíka a v ruském týmu bude druhý týden soutěže k ruce svým kolegům.

Kamaz, Dakar 2020
Tým Kamaz-Master během dne odpočinku v Rijádu. Rally Dakar 2020. © Kamaz

I když Kamaz-Master patří na Dakaru k největším továrním týmům napříč všemi kategoriemi, jeho závodníci oficiálně nepatří mezi prioritní jezdce. Tento status mají jen přední účastníci kategorie automobilů (a motocyklů).

Hlavní výhodou prioritních jezdců je možnost požádat o posunutí ve startovním pořadí, pokud se v předchozí etapě dostanou do problémů a v jejích výsledcích skončí až mezi obvykle pomalejšími závodníky. Proto jsou prioritní jezdci následující den především z bezpečnostních důvodů posunuti ve startovním pořadí dopředu, a tedy právě i před kamiony.

Dakar Experience

Po loňském experimentu s „půlmaratonem“, kdy se odpadlíci z prvního týdne mohli do druhé poloviny rally zapojit v rámci samostatného hodnocení, představila pořádající ASO letos novinku, tzv. Dakar Experience. Ta měla posloužit hlavně soukromým a méně zkušeným jezdcům k tomu, aby v případě odstoupení ze soutěže nasbírali další zkušenosti v nové lokalitě a získali co nejvíc za peníze, které do účasti v závodě vložili.

Eduard Nikolajev, Dakar 2020
Eduard Nikolajev/Jevgenij Jakovlev/Vladimir Rybakov, Kamaz 43509, Kamaz-Master. Rally Dakar 2020. © Red Bull Content Pool

Každý odpadlík (pokud nebyl vyloučen a projde technickou a zdravotní kontrolou) se může do Dakar Experience zapojit do tří dnů od svého odstoupení. Tuto možnost však může využít pouze jednou za celou soutěž. Navrátilci figurují ve výsledcích jednotlivých etap, ale už nejsou zahrnuti do celkového pořadí. Fakticky jedou mimo soutěž.

Této možnosti nemohou využít pouze již zmínění prioritní jezdci. A tím pětinásobný vítěz kategorie kamionů Eduard Nikolajev není…

Opravdu „rychlá asistence“

Na rozdíl od Dakaru 2019, kdy se toto pravidlo stejně obcházelo, není vzájemná pomoc mezi posádkami pokračujícími v hlavní soutěži a účastníky Dakar Experience zakázaná.

A to je pro Kamaz zásadní. Posádku Eduard Nikolajev, Jevgenij Jakovlev, Vladimir Rybakov, kterou ve čtvrtek výrazně přibrzdily a v pátek zastavily technické problémy, využije ve zbývajících šesti etapách jako rychlou asistenci. Kamaz tak může uplatnit velmi dobrou strategii. Posádky Andreje Karginova a Antona Šibalova, bojující na absolutní špici proti Sergeji Vjazovičovi s Mazem, nyní jistí průběžně sedmý Dmitrij Sotnikov a celé sestavě pak kryje záda právě Nikolajev.

Mohlo by vás zajímat

Aleš Loprais, testování v Maroku, 2024

Aleš Loprais po testech odřekl účast na Marocké rally

Počátkem října absolvoval Aleš Loprais v Africe testování nově postaveného kamionu Iveco Powerstar, s nímž se měl následně zúčastnit Rallye du Maroc. Na jejím startu však bude posádka InstaTrade Loprais Teamu De Rooy FPT chybět.

Více...
InstaTrade Loprais Teamu De Rooy FPT, Dakar 2025

Aleš Loprais na Dakaru 2025 s novým vozem i posádkou

Aleš Loprais otevírá novou kapitolu svého působení na dakarské rally. Frenštátský závodník opouští kabinu Pragy V4S DKR a přesedá za volant vozu Iveco Powerstar.

Více...
Aleš Loprais, Dakar 2024

Dakar 2024: Aleš Loprais, Jaroslav Valtr ml., Jiří Stross a Instaforex Loprais Praga Team slaví stříbro

Dlouhé čekání je u konce. Aleš Loprais se na Rally Dakar vrací na stupně vítězů v konečném hodnocení

Více...

Napište komentář:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Mobile Sliding Menu